Citaat:Waar is het recht van net oppassende burgers?
Oplichters kunnen gewoon met hun praktijken doorgaan!
Ze moeten alleen wel op tijd stoppen.
wedervraag: waar blijft het recht als diezelfde burgers te belazerd zijn om aangifte te gaan doen?
Door géén aangifte te doen wordt je namelijk dubbel genaaid omdat je nu de kans loopt dat het je weer overkomt (of een van jouw familileden) omdat zo'n stuk ongeluk niet gestopt wordt.(al vele voorbeelden van bekend)
Er worden steeds meer oplichters opgepakt en veroordeeld tot straffen die er niet meer om liegen.
Dit lukt alleen maar omdat alle gedupeerden van die oplichters de bereidheid toonden om tot het uiterste te gaan (door aangifte te gaan doen).
Alle indianenverhalen "de politie doet er niets aan of zoals ik ergens las de politie heeft 100 a 150 aangiftes nodig voordat ze iets gaan doen en nog vele anderen die hier op de site de revue passeren" ten spijt ,het is gewoonweg niet waar.Het smoezenboek om vooral maar géén aangifte te hoeven doen is al aardig dik geworden.
Ik kan en wil niet begrijpen dat je (voor welk bedrag dan ook) een oplichter in jouw portomonee laat graaien en dat accepteert.
Je moet er zelf namelijk heel hard voor werken (sparen).Overpeinzing: Een DvDserie kost € 45,- je krijgt het niet.....dan moet je opnieuw werken/sparen om die € 45,- te verkrijgen(en dan heb je nog niks).....Gelukkig, een ander bied het ook aan voor diezelfde 45 euro.....de koop wordt gesloten, je betaald en je krijgt de (al of niet gekopieerde) DvD's thuis.....einde verhaal!
Einde verhaal.....hoezo einde verhaal? bij mij dringt zich meteen de volgende vraag op!!!!!Hoeveel heeft mij uiteindelijk die serie gekost.... 45 of 90 euro?Daar komt ook nog bij (dat vindt ik nog het belangrijkste), dat je vertrouwen in de medemens een optater heeft gekregen die zijn weerga niet kent!
Het wordt wel eens vergeleken met het gevoel "geestelijk verkracht" te zijn en ik kan mij daar iets bij voorstellen.
Mvg.....Robert1955