Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Nieuws:
  HomeHelpLog InRegistreer Doneren? Contact FAQ/Veel gestelde vragen Verzekerdopinternet  

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart. Klik hier ! ! !
Pagina's: 1 2 
NIGERIA: Het verhaal van Math (Gelezen 13687 maal)

bezorgde moeder
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

NIGERIA: Het verhaal van Math
08.11.2008 om 20:35:59

Het is nu bijna twee jaar geleden dat ik voor het eerst als moeder werd geconfronteerd met een zgn. love-scam. Mijn oudste zoon Math was lyrisch over zijn nieuwe vriendin. Een leuke meid, studeerde voor verpleegkundige, had een eigen zaak, moeder woonde in Maastricht. En zij zat in Nigeria.... nou mijn haren gingen rechtop staan.

Niets te na aan de goede mensen in Nigeria, maar er komt weinig tot geen goeds vanuit dat land. Zo ook deze "dame", maar hij was verliefd en wou niet luisteren. Ze wou graag komen; maar haar creditkaart was gestolen. Of hij haar wat geld wou lenen.... Geld overgemaakt. Haar hostel deed moeilijk over een rekening....geld overgemaakt.

Internetcafé...en weer geld. Vliegticket....geld. Belasting.....geld. Mijn zoon is een gewone hardwerkende jonge man, verdient iets meer dan minimum, dus hij begon zijn spullen te verkopen, want hij moest toch geld hebben voor haar overtocht naar Nederland. Zijn gehele visspullen, camera en andere spullen, heeft hij verkocht.

Dromende de droom dat zij naar Nederland zou komen.En hij heeft vaak gezegd; ze komt over een paar dagen, ze komt morgen, ze komt!!! Maar ze kwam niet, en hij geloofde ieder excuus en iedere leugen. En geloof mij het waren er vele!!Het dreef hem weg van vrienden, familie en kennissen. Math was Math niet meer. Hij moest geld hebben .... voor haar want dan... dan zou zij komen!!!! Het werd op een gegeven moment zo erg dat hij geen huur gas licht water etc. meer betaalde.

Dus nu ruim een jaar geleden is mijn zoon op straat gezet door de woningbouwvereniging, wegens grote huurschuld. Ik heb hem niet in huis genomen, omdat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn daden. Wij als familie hebben hem niet een maar vele malen gewaarschuwd dat dit bedrog is. Dat hij besodemieterd wordt, maar hij geloof in haar en in haar liefde, en wij....wij gunde hem het geluk niet. En daar mee valt niet te praten.

De oude getrouwen van de andere site weten nog wel hoe vaak jullie en wij op hem in hebben gepraat, gemaild en gebeld. Het heeft niet mogen baten.

Hij leeft nog altijd op straat, heeft geen contact meer met mij of met zijn broertje. Via kennissen horen wij heel af en toe iets,het gaat hem naar omstandigheden redelijk.

Tot een maand geleden er ineens een brief bij zijn broertje in de bus lag; gericht aan mij. Daarin verklaarde hij het jammer te vinden dat hij zo lang geen contact met mij had gezocht. Hij had het uitgemaakt met de meid van Nigeria. Want ze zat in Amsterdam en wou hem niet haar adres gegeven.

Maar hij zat er niet mee want via internet en een datingsite had hij nu contact met Claudia een Surinaamse meid. Ze studeert bedrijfskunde op Curaçao en steunt hem heel erg. Zij wilt graag met Kerst naar Nederland komen.......Kan zij bij jou logeren?? Want dat is eigenlijk de reden waarom hij de brief schrijft.

Mijn antwoord na lang nadenken.... nee, ze kan niet komen. Ik heb geen logeerkamer meer, dat is nu mijn studeerkamer geworden. Verder heb ik hem gecomplimenteerd met het feit dat hij bezig is om zijn schulden te betalen.

Ook schreef hij dat hij zijn privacy miste, zijn bank om op te hangen en tv te kijken. Dus schreef ik; zou het niet fijn zijn , als jij weer een eigen kamer/flat had. Dan kunt jij Claudia bij je eigen thuis ontvangen en hoefde jij niet bij je moeder te komen vragen voor een logeeradres.

Vraag of Claudia een jaartje wacht. Dan ga jij versneld je schulden aflossen en kun je weer voor een eigen stekkie gaan. Dan zit jij volgend jaar of later op je eigen bank met Claudia.

Kijk, ik weet ook wel Claudia is weer een scam. Maar als ik hem een jaar met iets anders kan laten bezig zijn, hoop ik dat hij bij zinnen komt. Wie weet misschien, ooit, misschien nooit.

Hij schreef dat hij wat kleinere gezondheidsproblemen had. Pijn aan zijn voeten vanwege slechte schoenen, problemen aan zijn kaak, hopelijk alleen ontstekingen. Maar voor de rest ging het hem redelijk.

Ik weet dat hij nu sinds een 2 weken weer werkeloos is. Ik kreeg een telefoontje van de instanties dat hij hun moest bellen. Verder heb ik nog regelmatig een deurwaarder aan de deur staan, bellen ze met regelmaat of ik weet waar hij is.

Zelf heb ik hem een 10 dagen geleden gezien. Hij liep aan de overkant van een straat, zijn hoofd zeer nadrukkelijk naar de andere kant gedraaid, zo van; ik zie jou niet!! Hij zag er redelijk goed uit, iets kaler, maar verzorgd. Maar het hakte er wel goed in. Maar ondertussen weet ik dat ik hem niet kan helpen, hij moet het zelf doen!!!

Dus neem ik mijn eigen leven en hobby's weer op, en in een klein hoekje van mijn hart wacht ik op de dag dat hij weer Math is!!

Aangepast:
Verhaal een beetje leesbaarder gemaakt door het in alinea's te knippen
Naar boven

« Laatste Wijziging: 17.11.2008 om 00:52:38 door PerlMonger »  
  IP Gelogd

Egels
Global Moderator
Aanwezig

Big Brother is
Watching You

Sufnek town

Re: Het verhaal van Math
Reactie #1 - 08.11.2008 om 20:45:20

helaas welkom Bezorgde Moeder,

Je verhaal was me bekend van een andere site,

Laten we hopen dat dit verhaal een waarschuwing is voor andere....

Naar boven

Stappenplan IPadres Wetsartikelen RSS FEED OOI? Klik !!

De kreet van nu: Als zoentjes konden bloeien als bloempjes in het gras, dat weet ik dat jouw smoeltje een rozentuintje was.
  IP Gelogd

Fireblade
Gold Member
Afwezig

Biertje!

Re: NIGERIA: Het verhaal van Math
Reactie #2 - 08.11.2008 om 21:08:31

En hier praten we dus over echte oplichting door dating.
Het verhaal is ons al heel lang bekend omdat het al op onze voormalige site liep.
Maar hier word dus gewoon misbruik gemaakt van iemand die tot over zijn oren  verliefd is op een IPADRES.
Het andere onderwerp wat hier loopt over Thailand, daar heeft de persoon zijn "liefje" toch ontmoet en is zelfs getrouwd.
En dat daar bovensporige kosten uit zijn gekomen , tja dat ruikt dan weer naar een slaatje slaan uit, maar niet opgelicht.
Hier in dit onderwerp is het echt schrijnend.
Math is er met open ogen ingestonken en helaas doorziet hij het zelf nog steeds niet.

Bezorgde moeder, zoals mijn collega hierboven al zegt, fijn dat u het onderwerp hier even aangekaart hebt.
Ik hoop dat hierdoor andere mensen gewaarschuwd zijn.
Naar boven

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.
  IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #3 - 09.11.2008 om 01:15:32

@bezorgde moeder  Wil toch even respect uiten voor de manier waarop u met deze uiterst gevoelig liggende kwestie omgaat.. ik heb het verhaal op de andere site ook gevolgd.. u slaat zich er maar wat dapper doorheen..

U heeft er goed aan gedaan om de deur voor uzelf te sluiten en zolang u de sleutel voor Math denkbeeldig aan de buitenkant laat zitten zal hij altijd nog weer de weg terug kunnen vinden..

Sterkte gewenst en als u iets kwijtwilt.. we zijn er voor u.
Naar boven

IP Gelogd

groepie
Senior Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Geslacht: female

Reactie #4 - 11.11.2008 om 10:43:56

Bezorgde moeder, ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen, wat moet dat erg geweest zijn voor je!
Een klein beetje kan ik het inleven, ook ik zie mijn oudste zoon al 6 jaar niet meer, al is dat niet te vergelijken met jouw verhaal.
Heel knap dat je die beslissing nam!
De beste stuurlui staan aan wal.....alleen hebben die nog niets meegemaakt.
Blijf wel zoveel mogelijk "leuke" dingen doen, je hobby`s etz.
Wat ik mis in jouw verhaal is zelfbeklag en "waarom bij mij", je bent wel een vechter, blijf vechten voor jezelf en je zoon, immers, als je de moed laat zakken gaat het je zonen ook niet goed!!!

Veel sterkte!!!!!!

Ook een moeder.
Naar boven

IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #5 - 12.11.2008 om 01:07:53

Warme woorden groepie en maar al te waar wat je zegt...
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun
Geslacht: male

Reactie #6 - 17.11.2008 om 00:43:22

groepie schreef op 11.11.2008 om 10:43:56:
Bezorgde moeder, ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen, wat moet dat erg geweest zijn voor je!
Een klein beetje kan ik het inleven, ook ik zie mijn oudste zoon al 6 jaar niet meer, al is dat niet te vergelijken met jouw verhaal.
Heel knap dat je die beslissing nam!
De beste stuurlui staan aan wal.....alleen hebben die nog niets meegemaakt.
Blijf wel zoveel mogelijk "leuke" dingen doen, je hobby`s etz.
Wat ik mis in jouw verhaal is zelfbeklag en "waarom bij mij", je bent wel een vechter, blijf vechten voor jezelf en je zoon, immers, als je de moed laat zakken gaat het je zonen ook niet goed!!!

Veel sterkte!!!!!!

Ook een moeder.

@groepie: dank voor de warme woorden, ik heb nog steeds per mail contact met Math zijn moeder en ik weet hoe dit aan haar gevreten heeft en nog doet..... Ik weet zeker dat ze jouw hart onder de riem waardeert.

@all:
Ik heb destijds toen het onderwerp nog bij onze conculega's liep heel veel tijd in deze jongeman gestoken om hem ervan te overtuigen dat hij bij de neus werd genomen, echter alles verloren tijd.... liefde (en onnozelheid) maakt blind lijkt het.

Ik ben blij dat bezorgde moeder het verhaal hier (ook op mijn verzoek) nogmaals heeft samengevat, want ik kan me voorstellen dat je dit als moeder/ouder echt niet in de koude kleren gaat zitten, zeker als je je kind naar de verdommenis ziet gaan.

Ik hoop dat deze post dan ook een waarschuwing blijft op het grote boze internet over dit soort bijzonder listige liefdesoplichtingen, want deze oplichters maken werkelijk optimaal gebruik van de kreet "liefde maakt blind".

Dank je wel voor je post bezorgde moeder en met de rest hier hoop ik dat Math ooit weer de "oude" Math wordt voor u.
Naar boven

<-- Alle benodigde informatie vindt u in het zijmenu HANDIG

** Geen aangifte = Niet opgelicht ** Geen informatie = Niet gedupeerd **

De kreet van nu: Iedereen houdt van sportieve verliezers, vooral als het de tegenstander is. (Milton Segal)
  IP Gelogd

groepie
Senior Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Geslacht: female

Reactie #7 - 17.11.2008 om 08:40:13

PerlMonger schreef op 17.11.2008 om 00:43:22:
@groepie: dank voor de warme woorden, ik heb nog steeds per mail contact met Math zijn moeder en ik weet hoe dit aan haar gevreten heeft en nog doet..... Ik weet zeker dat ze jouw hart onder de riem waardeert.

@all:
Ik heb destijds toen het onderwerp nog bij onze conculega's liep heel veel tijd in deze jongeman gestoken om hem ervan te overtuigen dat hij bij de neus werd genomen, echter alles verloren tijd.... liefde (en onnozelheid) maakt blind lijkt het.

Ik ben blij dat bezorgde moeder het verhaal hier (ook op mijn verzoek) nogmaals heeft samengevat, want ik kan me voorstellen dat je dit als moeder/ouder echt niet in de koude kleren gaat zitten, zeker als je je kind naar de verdommenis ziet gaan.

Ik hoop dat deze post dan ook een waarschuwing blijft op het grote boze internet over dit soort bijzonder listige liefdesoplichtingen, want deze oplichters maken werkelijk optimaal gebruik van de kreet "liefde maakt blind".

Dank je wel voor je post bezorgde moeder en met de rest hier hoop ik dat Math ooit weer de "oude" Math wordt voor u.

@perlmonger, ik heb ook tropenjaren gehad, maar toen was er nog geen internet!!
drank en vrouwen waren mijn vijand.
daarom begrijp ik het zo van de bezorgde moeder.
ik moest via via horen dat ik er een kleindochter bij had....en dat terwijl ik gevochten heb voor mijn kinderen, ook haar vader,,,,"mam, ga je nu nooit meer terug naar papa" vroeg hij op 12 jarige leeftijd.
nu zijn het de grootste vrienden en proberen ze af en toe nog mijn leven en mijn inmiddels 16 jarig huwelijk te verzieken.......

en geen internet toen.....
Naar boven

IP Gelogd

bezorgde moeder
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #8 - 12.07.2009 om 20:08:47

Even een update; Ik heb vandaag een mailtje gehad van Math. Een kort mailtje maar klinkt goed...of niet??
hoi mam met mij gaat alles goed woon nog in ......... wil geen
contact op dit moment
ben nog minstens 2 jaar dakloos zit in schulsanering heb 25.000
schuld

groetjes math

Het is het eerste contact zonder dat hij iets moet van mij. Het is geen vrolijk bericht maar ik vind het positief dat hij nu erkent dat hij schulden heeft en er ook voor uit komt. Het feit dat hij geen contact wilt is een vorm van schaamte misschien?? Of ben ik te optimistisch, lees ik meer tussen de regels dan dat er staat? besluiteloos
Naar boven

IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #9 - 13.07.2009 om 00:33:39

bezorgde moeder schreef op 12.07.2009 om 20:08:47:
Even een update; Ik heb vandaag een mailtje gehad van Math. Een kort mailtje maar klinkt goed...of niet??
hoi mam met mij gaat alles goed woon nog in ......... wil geen
contact op dit moment
ben nog minstens 2 jaar dakloos zit in schulsanering heb 25.000
schuld

groetjes math

Het is het eerste contact zonder dat hij iets moet van mij. Het is geen vrolijk bericht maar ik vind het positief dat hij nu erkent dat hij schulden heeft en er ook voor uit komt. Het feit dat hij geen contact wilt is een vorm van schaamte misschien?? Of ben ik te optimistisch, lees ik meer tussen de regels dan dat er staat? besluiteloos

Een dubbel bericht bezorgde moeder, dat ben ik helemaal met u eens.. de berichtgeving blijft zorgelijk maar het feit dat hij contact opneemt is misschien een eerste stap naar de weg terug...

Het laatste wat hij dan zal willen horen is 'we hebben je met z'n allen gewaarschuwd' maar dat verwacht hij denk ik wel, vandaar mogelijk de terughoudendheid..

Heeft u een adres waarop hij terug te schrijven is ? Misschien kunt u  hem laten weten dat u blij bent met een levensteken, gewoon even een neutraal warm berichtje terug, voor vragen en praten is het denk ik nog te vroeg...
Naar boven

IP Gelogd

bezorgde moeder
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #10 - 13.07.2009 om 09:44:57

Geen adres, geen mailadres, niets maar het is een teken van leven. Ik lees er wat hoopvols in, dat hij, uit eigen beweging, contact zoekt. Voor mij een teken dat hij "genezen"is van Nigeria en Suriname. Want tot voor kort was ik degene die zijn geluk in de weg stond, nu voelt het anders....
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #11 - 13.07.2009 om 20:47:18

bezorgde moeder schreef op 13.07.2009 om 09:44:57:
Geen adres, geen mailadres, niets maar het is een teken van leven. Ik lees er wat hoopvols in, dat hij, uit eigen beweging, contact zoekt. Voor mij een teken dat hij "genezen"is van Nigeria en Suriname. Want tot voor kort was ik degene die zijn geluk in de weg stond, nu voelt het anders....

Hallo bezorgde moeder,

Ook van mij even een reactie en inderdaad de wens dat hij "over zijn buitenlandse liefdes" heen is... laten we inderdaad hopen dat dit spontane contact het begin is van een herstellende relatie.
Dat schaamtegevoel kan ik me wel enigszins voorstellen, met alle waarschuwingen van vrienden, familie en onbekenden op onze site, toch eigenlijk met "minder dan niets" op straat eindigen en constateren dat ze allemaal wellicht toch gelijk hadden.

Love is a strange thing zullen we maar zeggen.... en blind dat het maakt..... je wilt het niet geloven.

Succes met Math en jullie relatie,

Groetjes,

PM
Naar boven

De kreet van nu: Iedereen houdt van sportieve verliezers, vooral als het de tegenstander is. (Milton Segal)
  IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #12 - 28.09.2009 om 00:04:47

Kreeg vandaag nog een berichtje van bezorgde moeder.

Tot nu toe is het weer stil rond Math, ook allerlei initiatieven richting de media zijn doodgebloed.

Beetje jammer, want dit soort nigeriaanse loveroplichtingen komen vaker voor dan we hier kunnen lezen.

Voor de media is dit klaarblijkelijk geen interessant onderwerp, mede omdat men behalve het verhaal van het slachtoffer vaak nooit de andere kant te zien of te spreken krijgt.

Ga maar eens zoeken naar een verpleegster in Nigeria die niet bestaat, zonder dat je zelf in dat land wordt omgelegd.

We zullen dus blijven proberen mensen via internet te blijven waarschuwen voor dit soort kostbare relatiescams.
Naar boven

IP Gelogd

bezorgde moeder
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #13 - 26.10.2009 om 08:15:01

Gisteren een brief van Math in de bus gevonden. Er zat geen postzegel op dus heeft hij hem zelf in de bus gegooid. Helaas was ik niet thuis i.v.m. de uitruiming van een huis van een overleden tante.
Inhoud van de brief is hoopvol. Geen letter over Nigeria, Suriname of welk ander land, liefde of wat dan ook. Hij heeft werk, schulden en probeert af en toe weer wat te vissen.
De toon van de brief is wat depressief. Geen zin, geen energie, spreekt eruit. Maar wat wil je?? Een ieder zou depri zijn als hij/zij erachter komt dat je geld, huis en toekomst heb gegeven aan een oplichter.
Het meeste blij ben ik met zijn GSM-nummer!!! Smilie Een teken, voor mij,dat hij contact wilt. Ik heb dus net een SMS-je gestuurd; dat ik blij ben met de brief en het nummer, dat alles goed is thuis, en een knuffel, zoenen en groetjes van zijn mam. Afwachten wat zijn reactie is.
Naar boven

IP Gelogd

mathpat
Gold Member
Afwezig

Volg ons ook op
twitter en facebook!

Reactie #14 - 26.10.2009 om 11:20:24

bezorgde moeder schreef op 26.10.2009 om 08:15:01:
Gisteren een brief van Math in de bus gevonden. Er zat geen postzegel op dus heeft hij hem zelf in de bus gegooid. Helaas was ik niet thuis i.v.m. de uitruiming van een huis van een overleden tante.
Inhoud van de brief is hoopvol. Geen letter over Nigeria, Suriname of welk ander land, liefde of wat dan ook. Hij heeft werk, schulden en probeert af en toe weer wat te vissen.
De toon van de brief is wat depressief. Geen zin, geen energie, spreekt eruit. Maar wat wil je?? Een ieder zou depri zijn als hij/zij erachter komt dat je geld, huis en toekomst heb gegeven aan een oplichter.
Het meeste blij ben ik met zijn GSM-nummer!!! Smilie Een teken, voor mij,dat hij contact wilt. Ik heb dus net een SMS-je gestuurd; dat ik blij ben met de brief en het nummer, dat alles goed is thuis, en een knuffel, zoenen en groetjes van zijn mam. Afwachten wat zijn reactie is.

Heel goed om te horen en wat een fijn bericht voor jullie bezorgde moeder ! Blijkbaar krabbelt hij langzaam op uit de ellende waar hij in zat gezien het feit dat hij weer werk heeft en een hobby aan het oppakken is. Ik hoop dat het herstel ingezet is voor jullie.

Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1 2 

Vrienden van OpgelichtopInternet.nl: Uw bedrijfnaam en logo hier?