Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
Kijk ook eens op de site van Stichting Stop Internetoplichting (klik)
  Nieuws:
  HomeHelpLog InRegistreer Steun Ons! Contact FAQ/Veel gestelde vragen Website Stichting Verzekerdopinternet  

twitterbutton.nl

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart !! Klik hier ! ! !
Pagina's: 1 2 
Heel verbitterd en boos zijn (Gelezen 10152 maal)

Johaany
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Heel verbitterd en boos zijn
21.07.2009 om 19:58:40

Sinds ik opgelicht ben merk ik dat ik echt dagenlang in een boze bui ben, als iemand al iets slechts over me zegt kan ik al helemaal over me toeren gaan. Nooit gedacht dat oplichting puur en alleen om geld ook zoveel sporen nalaat in je privé leven.

Hoe voelen jullie je, laat het bij jouw ook zijn sporen na psychisch gezien?
Naar boven

IP Gelogd

Divra
Global Moderator
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Re: Heel verbitterd en boos zijn
Reactie #1 - 21.07.2009 om 20:06:28

Johaany schreef op 21.07.2009 om 19:58:40:
Sinds ik opgelicht ben merk ik dat ik echt dagenlang in een boze bui ben, als iemand al iets slechts over me zegt kan ik al helemaal over me toeren gaan. Nooit gedacht dat oplichting puur en alleen om geld ook zoveel sporen nalaat in je privé leven.

Welkom Johaany,
Uit jouw bericht, begrijp ik, dat je geld naar iemand hebt overgemaakt, en niets hebt ontvangen. Klopt dat?
Zou je hier wat meer gegevens neer willen zetten? Klik even op stappenplan, en loopt dat even door ajb.
Naar boven

IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #2 - 21.07.2009 om 20:24:35

Divra schreef op 21.07.2009 om 20:06:28:
Welkom Johaany,
Uit jouw bericht, begrijp ik, dat je geld naar iemand hebt overgemaakt, en niets hebt ontvangen. Klopt dat?
Zou je hier wat meer gegevens neer willen zetten? Klik even op stappenplan, en loopt dat even door ajb.

Een zakelijk antwoord op een vraag die je zo te lezen anders bedoeld had maar het helpt om niet bij de pakken neer te gaan zitten Johaany, vertel maar wat er precies gebeurd is, dan kunnen we kijken hoe we jou weer op de juiste weg terug kunnen helpen..

Het klinkt overigens heel herkenbaar wat je zegt, dit horen we van meerdere mensen dus het zou goed zijn als je in contact komt met mogelijk lotgenoten, bij het plaatsen van gegevens op de site komen ze ook in Google te staan en zo kunnen meerdere mensen het topic vinden...
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun
Geslacht: male

Reactie #5 - 24.09.2009 om 21:05:58

Johaany schreef op 21.07.2009 om 19:58:40:

Ik zal gelijk Yvonne de clinische vraag over het stappenplan maar even laten voor wat het is.
De meest gehoorde gevoelens zijn die van schaamte, boosheid, achterdocht, woede, onmacht, ongeloof, lichtgeraakt zijn, kortom alles wat je verwachten kan bij deze vorm van diefstal.

In eerste instantie voel je jezelf een uilskuiken dat je er zo makkelijk bent ingetrapt, iets wat vaak door anderen nog eens onbewust wordt bevestigd als je het erover hebt, een gevoel wat afwisselend overgaat in boosheid jegens de persoon die je heeft opgelicht.
Naarmate je een en ander hebt gerelativeerd en mogelijk stappen bent gaan ondernemen om de dader te straffen voor zijn daden komen die gevoelens aangevuld met onmacht zeker nog terug, ongetwijfeld als je met een politiebureau te doen heeft dat je afwimpelt, dat je ziet dat de dader gewoon doorgaat met zijn praktijken en er ogenschijnlijk niets gebeurd.

Het enige wat ik je kan meegeven is dat je absoluut niet de eerste bent, en helaas zeker ook niet de laatste die op deze manier van zijn centjes wordt afgeholpen en aan een stevige psychologische deuk is geholpen. We hebben wat dat betreft hier een hele site vol met mensen die met dezelfde gevoelens rondlopen.
Door er hier met elkaar over te praten, elkaar te helpen met de hobbels die je moet nemen om nog enig gevoel van rechtvaardigheid terug te krijgen, en gezamelijk een front te vormen tegen deze oplichters, help je jezelf en anderen om het gevoel te verwerken.

Samen sta je altijd sterker dan alleen, en zeker als het gaat om druk uitoefenen op politie en justitie om dit soort in hun ogen vaak onbelangrijke zaken toch op te pakken.

Het gevoel slijt, het vertrouwen in kopen via internet komt wellicht ook ooit weer terug, maar het beste is dat je op een gegeven ogenblik leest dat ze die snurker/ster hebben opgepakt en berecht. Geld terug krijgen is dan de slagroom op de pijn, en zelfs zonder geld terug (kale kippen plukken nu eenmaal slecht) is het gevoel dat het recht toch heeft gezegevierd ook al voldoende.
Naar boven

<-- Alle benodigde informatie vindt u in het zijmenu HANDIG

** Geen aangifte = Niet opgelicht ** Geen informatie = Niet gedupeerd **

De kreet van nu: Wie een ander schopt, heeft maar 1 been om op te staan.
  IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #6 - 24.09.2009 om 21:14:39

Helder uiteengezet Perl..

Johaany heeft helaas niets meer laten horen, ik ga nog eens even bij hem polsen...

Naar boven

IP Gelogd

Johaany
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #7 - 24.09.2009 om 22:30:48

Mijn excuses dat ik tot op heden nooit meer iets van me heb laten horen. Het pakje werd nog de avond voor dat we op vakantie zouden gaan nog bezorgd, echt op het allerlaatste moment. Sindsdien erg druk gehad, en ben ik jullie ook uit het oog verloren. Tevens kan ik goed begrijpen hoe slachtoffers zich voelen na te zijn opgelicht, ondanks ik de hoop al had verloren vielen alle stukjes op het allerlaatste moment op z'n plaats. Kortom, eind goed al goed.
Naar boven

IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #8 - 24.09.2009 om 22:38:33

Johaany schreef op 24.09.2009 om 22:30:48:
Mijn excuses dat ik tot op heden nooit meer iets van me heb laten horen. Het pakje werd nog de avond voor dat we op vakantie zouden gaan nog bezorgd, echt op het allerlaatste moment. Sindsdien erg druk gehad, en ben ik jullie ook uit het oog verloren. Tevens kan ik goed begrijpen hoe slachtoffers zich voelen na te zijn opgelicht, ondanks ik de hoop al had verloren vielen alle stukjes op het allerlaatste moment op z'n plaats. Kortom, eind goed al goed.

Toch fijn dat je dit dan alsnog even komt melden Johaany...

Gelukkig dus niet opgelicht, mocht het je toch nog eens ooit overkomen aarzel dan niet om je verhaal te vertellen  Knipoog

Naar boven

« Laatste Wijziging: 25.09.2009 om 11:53:06 door Robert1955 »  
  IP Gelogd

Meister
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #9 - 14.01.2010 om 14:58:06

we willen alles weten!
Naar boven

IP Gelogd

Giant
Global Moderator
Afwezig

Uit de mooiste
provincie van
Nederland

Reactie #10 - 14.01.2010 om 14:59:44

Meister schreef op 14.01.2010 om 14:58:06:
we willen alles weten!

Want ??
Naar boven

IP Gelogd

mathpat
Gold Member
Afwezig

Doe es normaal man,
sjongejonge

Reactie #11 - 14.01.2010 om 16:24:14

Giant schreef op 14.01.2010 om 14:59:44:
Want ??

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, @Meister kunnen we ergens mee helpen?
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #12 - 14.01.2010 om 19:51:26

Meister schreef op 14.01.2010 om 14:58:06:
we willen alles weten!

Zo te zien had meister even één post nodig om te kunnen PMmen Smilie

Naar boven

<-- Alle benodigde informatie vindt u in het zijmenu HANDIG

** Geen aangifte = Niet opgelicht ** Geen informatie = Niet gedupeerd **

De kreet van nu: Wie een ander schopt, heeft maar 1 been om op te staan.
  IP Gelogd

Huggie
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #13 - 10.02.2010 om 21:04:03

Sorry dat ik niet echt reageer op het hierboven vermelde onderwerp maar ik wilde een vraag stellen maar kan dat pas als ik een bericht gepost heb.
Ik wil meldeing maken van oplichting alleen krijg ik het stappenplan niet geopend.
Ik zal waarschijnlijk iets fout doen maar wat.
Ik hoor het graag als iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Naar boven

IP Gelogd

silence
Global Moderator
Afwezig

Reactie #14 - 10.02.2010 om 21:05:52

Huggie schreef op 10.02.2010 om 21:04:03:
Sorry dat ik niet echt reageer op het hierboven vermelde onderwerp maar ik wilde een vraag stellen maar kan dat pas als ik een bericht gepost heb.
Ik wil meldeing maken van oplichting alleen krijg ik het stappenplan niet geopend.
Ik zal waarschijnlijk iets fout doen maar wat.
Ik hoor het graag als iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Welkom op het forum,

Start in de goede rubriek je verhaal, wij zorgen dan dat je daar geholpen wordt en dat je Mijn Stappenplan kan invullen.
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1 2 

Veilig kopen doe je o.a. bij:
Kijkshop.nl

Bonprix.nl

Adverteren op Opgelichtopinternet.nl:
Klik hier voor meer info

VerzekerdopInternet.nl:
klik hier om uw premie te berekenen op verzekerdopinternet.nl

Accurate geolocation proudly sponsored by:
Klik hier om naar Maxmind te gaan