Zonet kijk ik naar
http://www.marktplaatsoplichting.nl/De forum schijnt sinds half 2008 opgezet te zijn.
Maar waarom maken we eigenlijk nieuwe forums aan?
Is dat bedoeld om meer mensen te waarschuwen?
Dat mag. Maar we vergeten ook dat we zoveel mogelijk meldingen bij elkaar moeten verzamelen. Gegevens van oplichting, ip/email adressen en procesverbaal nummers.
Daarbij vind ik bovenstaande forum ook maar matig. Gegevens worden niet bij elkaar verzameld en op eerste topic post gezet. Dat betekent dat gegevens verspreid liggen over de hele topic en raken de gegevens, heel belangrijke feiten, makkelijk zoek.
Ik vind zelf dat forums meer en meteen moeten wijzen naar hier om gegevens te plaatsen.
Of ze moeten stoppen met runnen van eigen forums en domeim rechtsreeks linken naar hier.
Ik maak alleen zorgen dat gegevens hierdoor verspreid liggen en niet bij elkaar gehouden wordt.
Je mag meer mensen waarschuwen met diverse forums, maar dat werkt niet met de gegevens van oplichting. Dat is juist een slecht idee.
Er moet echt centrale meldpunt komen voor alle oplichting praktijken. Dan hebben we goed overzicht over de schade van de oplichters! En dus ook beter beeld voor politie. Hier bijvoorbeeld vind ik heel goed gedaan. Geen losse forums, dat is fout. Mensen willen ook niet 10x registeren alleen maar om hun probleem te posten. 1 keer is genoeg! En goed! Hun frustratie en boosheid om geld verlies is al erg genoeg!
U mag het zeggen over de bestaan van andere oplichting forums en hun omgang met belangrijke gegevens. Geven ze wel door naar hier? Of gaan
moderators daar zelf baasje spelen? Dat is niet goed voor het vertrouwen dat oplichter snel opgepakt kan worden. Aangiftes blijven dan staan, mensen wachten te lang op. Het gaat niet goed.