Beste lezers,
Als hardcore lid van deze site, iemand die vele zaken hier op de site op de voet volgt, moet mij toch iets van het hart inzake uw en andermans veiligheid.
Het is niet ongebruikelijk dat gedupeerden die zich hier melden niet helemaal onterecht gevoelige en vertrouwelijke informatie per PM of email doorsturen aan vaste leden (mensen die een hoge postcount hebben en zich overal in lijken te mengen met goed advies), omdat deze samen met de
moderatoren hier mensen van goede adviezen voorzien en vragen om de juiste relevante informatie aan hen.
Zelf overkomt mij dit met grote regelmaat en ik denk ook dat andere vaste leden dit kunnen beamen, en sprekende voor mezelf stuur ik deze info zonder er verder iets mee te doen altijd door aan een van de
moderatoren, want dat zijn de mensen die met al deze vertrouwelijke informatie iets nuttigs doen zonder dat het in onvertrouwde handen kan vallen.
Verder stuur ik die persoon altijd even een PM terug met de mededeling dat ik hun info door heb gegeven aan de
moderatoren en dat ze in het vervolg beter direct met de
mensen met de blauwe namen kunnen communiceren met dergelijke info.
Ik neem overigens aan dat andere vaste leden exact gelijk reageren met dergelijke informatie.
Mijn tip voor gedupeerden is dan ook om niet zomaar aan iedereen die het vraagt (openbaar of per PM) gevoelige informatie door te sturen, maar dit daadwerkelijk te beperken tot informatie alleen doorgeven aan
moderatoren.
Dit is overigens absoluut geen motie van wantrouwen richting mijn collega vaste leden hier, ik ga er in al mijn onschuld vanuit dat zij net zo eerzaam met dergelijke onbedoeld aan hen verzonden info omgaan als ik, echter alleen een opmerking dat vaste leden binnen deze site geen enkele vorm van koppeling met de stichting achter deze site hebben, anders dan soms bijna obsessief meespeuren en zoeken naar informatie en deze site meehelpen te zijn wat ze nu al is, een hulp en baken in de wereld van internetoplichting.
Bedenk dus dat je wellicht gevoelige informatie stuurt naar iemand die verder geen binding heeft met deze site anders dan een actief lidmaatschap, wat dus de waarborg van die info wellicht niet garandeert.
Mij is in ieder geval medegedeeld dat alle mensen in het moderatie- en websiteteam geheel bekend en zelfs gecheckt zijn bij de stichting, en als zodanig ook onder de verantwoordelijkheid van de stichting vallen, waaronder ongetwijfeld een afspraak zal zijn over hoe om te gaan met privacy en andere gevoelige info.
Ik neem aan dat een van de
moderatoren dit bericht verder kan toelichten waar nodig of corrigeren waar nodig.