Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
Kijk ook eens op de site van Stichting Stop Internetoplichting (klik)
  Nieuws:
  HomeHelpLog InRegistreer Steun Ons! Contact FAQ/Veel gestelde vragen Website Stichting Verzekerdopinternet  

twitterbutton.nl

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart !! Klik hier ! ! !
Pagina's: 1 2 
het grote "Wat ben jij geworden" topic (Gelezen 3211 maal)

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun
Geslacht: male

het grote "Wat ben jij geworden" topic
23.09.2009 om 22:56:11

Om het geheel een slinger te geven maar even deze titel verzonnen.

De aanleiding is omdat ik vaak mensen tegenkom waarvan ik achteraf denk:"verdomme, jij had dit of dit moeten worden", terwijl ze in een heel andere job zitten.

Natuurlijk kan ik en wil ik niemand veroordelen op zijn afkomst of opleiding, maar soms kom ik mensen tegen in een beroep waarvan ik denk, jij had iets heel anders moeten doen met je leven.

Als ik even naar mezelf kijk dan klopt dat beeld best wel. OK, ik heb een wereldbaan waarmee ik de hele wereld afreis, mensen ontmoet van een kaliber waarmee ik nooit had gedacht op gelijke voet te kunnen communiceren, maar wat op de basis na (talen) geen reet met mijn opleiding te maken heeft.

Ik ben uiteindelijk in een vakgebied terecht gekomen (waarin ik even arrogant de beste ben), maar waarvoor ik nooit echt gestudeerd heb.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen een dergelijk ervaring hebben met werk, en of sommige mensen eigenlijk liever niet heel anders hadden willen doen en wat de rem is geweest om het niet te doen.
Naar boven

<-- Alle benodigde informatie vindt u in het zijmenu HANDIG

** Geen aangifte = Niet opgelicht ** Geen informatie = Niet gedupeerd **

De kreet van nu: Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  IP Gelogd

cyberjunkie
Full Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Re: het grote "Wat ben jij geworden" topic
Reactie #1 - 23.09.2009 om 23:04:18

Ik vind dat een mens moet worden wat hij leuk vind, waarmee hij iedere morgen lekker opstaat en denkt , ja ik ga vandaag weer doen waar ik mij heel goed bij voel

Als dan een ander denkt "goh hij had eigelijk beter dit of dat kunnen doen" dan is dat totaal niet belangerijk voor de persoon zelf.

We zijn hier met zijn allen geen 100 jaar aanwezig , en of je op het eind nu 5 euro overhoud of een miljoen hebt ,dat heeft voor de persoon zelf geen inhoud meer.

Wat hij gedaan heeft ook niet , maar op het moment dat hij leeft werkt die gedachte wel.

Dus om even in te haken op jou onderwerp  "wat ben jij geworden"
kan ik antwoorden.. ik voel me goed.  Smilie
Naar boven

De kreet van nu: Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger men wordt.
  IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #2 - 23.09.2009 om 23:10:33

cyberjunkie schreef op 23.09.2009 om 23:04:18:
Ik vind dat een mens moet worden wat hij leuk vind, waarmee hij iedere morgen lekker opstaat en denkt , ja ik ga vandaag weer doen waar ik mij heel goed bij voel

Als dan een ander denkt "goh hij had eigelijk beter dit of dat kunnen doen" dan is dat totaal niet belangerijk voor de persoon zelf.

We zijn hier met zijn allen geen 100 jaar aanwezig , en of je op het eind nu 5 euro overhoud of een miljoen hebt ,dat heeft voor de persoon zelf geen inhoud meer.

Wat hij gedaan heeft ook niet , maar op het moment dat hij leeft werkt die gedachte wel.

Dus om even in te haken op jou onderwerp  "wat ben jij geworden"
kan ik antwoorden.. ik voel me goed.  Smilie

Hoo ende stop.... ik heb het nooit gehad over het feit of mensen zich goed of niet goed voelen in hun job..... het gaat zeker niet om geld of status. Ik vind een vuilnisman die plezier heeft in zijn baan met een oude astra en nooit iets anders had willen doen net zo belangrijk als een directeur van een bedrijf met een rolls royce wat dat betreft.

Ik constateer alleen dat ik soms bij mensen talenten proef die ze niet of nauwelijks hebben aangeboord in hun leven, en waardoor ze mogelijk een nog veel leukere job hadden gehad.

Ik sta ook bijna elke morgen op met plezier om weer te gaan werken, elke dag is een uitdaging.

Om je een voorbeeld te geven:
Ik ken iemand die een leuke baan heeft in de metaal, maar die als ik hem spreek alle talent heeft om commercieel of in advertizing uit te blinken, sterker nog, hij vindt het zelf leuk om dat te doen. Ik vraag me af waarom dat soort mensen hun "ideaal" niet verder hebben nagejaagd.

Ik heb iets te vaak discussies met mensen in de trent van:"Ik had dit en dit kunnen worden, maar..............", en naar dat "maar" ben ik benieuwd.
Naar boven

IP Gelogd

cyberjunkie
Full Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #3 - 23.09.2009 om 23:16:44

Het is niet om je tegen te spreken met mijn posting, maar mijn gedachten liggen op een andere denkwijze.

die persoon die in de metaal werkt ambiëerd niet meer als het werk waarin hij zijn leven stopt.

Dat zijn verstand, talent en gave veel verder reikt is niet belangerijk, want hij is tevreden.

Zou hij niet tevreden zijn dan zocht hij toch wel verder?

maar ik begrijp je vraag ook wel.
Inderdaad lopen er mensen rond met talent wat nooit tot zijn recht zal komen , omdat men niet verder gaat.

Ik denk dat het verschil is dat de ene alles wil bereiken wat hij maar kan , en dat de ander zich thuis voelt bij wat hij doet.

Wie is er beter af?
Naar boven

De kreet van nu: Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger men wordt.
  IP Gelogd

ISA
Global Moderator
Afwezig

Bericht geplaatst;
zet notificatie aan!

Reactie #4 - 23.09.2009 om 23:21:58

Ooit toen ik van school af kwam beweerde ik één ding. IK WORD NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT AMBTENAAR, never nooit.

Dat heb ik lang volgehouden. Tot dat er een kind kwam en mams parttime wilde gaan werken (was ergens vorige eeuw volgens mij). en tja daar was de maatschappij nog niet op ingericht.......
Overheid had voorbeeld functie................ je voelt m al.

Maar moest helemaal opnieuw onderaan de ladder beginnen.
Maar inmiddels een 13 jaar ambtenaar later kan ik een lange neus trekken. Ik vind het leuk om ambtenaar te zijn, heb zo veel verschillende banen gehad en alle kansen gekregen en benut.
Zit inmiddels met mn mbo opleiding op een hbo+ baan en dat voelt geweldig.

Maar de vraag doe je dan nu wat je zou willen doen. njein. Ambtenaar zijn en meedenken over bepaalde dingen waar de overheid voor staat vind ik leuk en een uitdaging, maar het liefst zou ik werken in de communicatie van het rijk. Waarom omdat ik vind dat er daar veel aan schort.
Hoe kan je op een heldere manier als overheid communiceren, zonder dat je de doelgroep belachelijk maakt, maar ook zo dat het niet te wollig is............. ja dat is mijn uitdaging............ daar wil ik naar toe. Over tien jaar hoop ik te kunnen zeggen........... de overheid kan op een heldere manier duidelijk haar boodschap overbrengen.
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #5 - 23.09.2009 om 23:23:52

cyberjunkie schreef op 23.09.2009 om 23:16:44:
Het is niet om je tegen te spreken met mijn posting, maar mijn gedachten liggen op een andere denkwijze.

die persoon die in de metaal werkt ambiëerd niet meer als het werk waarin hij zijn leven stopt.

Dat zijn verstand, talent en gave veel verder reikt is niet belangerijk, want hij is tevreden.

Zou hij niet tevreden zijn dan zocht hij toch wel verder?

maar ik begrijp je vraag ook wel.
Inderdaad lopen er mensen rond met talent wat nooit tot zijn recht zal komen , omdat men niet verder gaat.

Ik denk dat het verschil is dat de ene alles wil bereiken wat hij maar kan , en dat de ander zich thuis voelt bij wat hij doet.

Wie is er beter af?

Dan kom je wellicht op een discussie uit over "werk jij om te leven, of leef jij om te werken?"

Je maakt mij namelijk niet wijs dat er mensen zijn die in een bepaalde job zitten die ze nooit hadden geamibieerd maar door omstandigheden wel hebben aangenomen.

Kijk, in essentie werkt iedereen om aan het einde van de maand de rekeningen te betalen, en om gedurende de maand te kunnen eten, drinken en te leven, maar dat wil niet zeggen dat iedereen uiteindelijk is geworden wat hij wilde zijn.

Ik ben zelf wat dat betreft het perfecte voorbeeld, afgestudeerd in telecommunicatie, en mijn geld verdienende in toeleverancier van de olie en gasindustrie, en zeker niet ongelukkig met het verschil.
Op papier had ik dus voor een telecombedrijf moeten gaan werken.

Nogmaals, niks negatief over de bakker, de slager of de timmerman, want heel eerlijk.... vakmensen verdienen momenteel meer dan managers.... maar wat nu als een slager eigenlijk restauranthouder had willen zijn, wat houdt hem tegen om die droom alsnog te realiseren?
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #6 - 23.09.2009 om 23:31:40

ISA schreef op 23.09.2009 om 23:21:58:
Maar moest helemaal opnieuw onderaan de ladder beginnen.
Maar inmiddels een 13 jaar ambtenaar later kan ik een lange neus trekken. Ik vind het leuk om ambtenaar te zijn, heb zo veel verschillende banen gehad en alle kansen gekregen en benut.
Zit inmiddels met mn mbo opleiding op een hbo+ baan en dat voelt geweldig.

Nu weet ik dat ambtenaren zo'n beetje de meest bespotte beroepsgroep zijn, denk aan "hier rust ik verder" op de grafsteen van een ambtenaar, maar zoals je zelf al zegt, je bent ondanks je initiele aversie heel blij met je beroep toch? Prima toch dat je je opleidingsniveau inmiddels ruim bent ontstegen, da's ontwikkeling van een persoon lijkt me, zeker als je je er happy bij voelt.

ISA schreef op 23.09.2009 om 23:21:58:
Maar de vraag doe je dan nu wat je zou willen doen. njein. Ambtenaar zijn en meedenken over bepaalde dingen waar de overheid voor staat vind ik leuk en een uitdaging, maar het liefst zou ik werken in de communicatie van het rijk. Waarom omdat ik vind dat er daar veel aan schort.
Hoe kan je op een heldere manier als overheid communiceren, zonder dat je de doelgroep belachelijk maakt, maar ook zo dat het niet te wollig is............. ja dat is mijn uitdaging............ daar wil ik naar toe. Over tien jaar hoop ik te kunnen zeggen........... de overheid kan op een heldere manier duidelijk haar boodschap overbrengen.

Het is prachtig om te horen dat ambtenaren hun eigen beroep ter discussie stellen en willen ombuigen naar wat de maatschappij van hen verlangt. De overheid, inclusief ambtenarij loopt ook in mijn ogen al een paar mijl achter op wat wij mensen van hen verlangen.
Ik ken ambtenaren die dat helemaal best vinden en die denken: "dat zal mijn tijd wel uitdienen", en gelukkig ken ik ook ambtenaren die begrijpen dat je een beetje moet doen wat mensen van je verwachten anno 2009. Ofwel, pleur die stempels eens weg en wees klantvriendelijk zonder te overdrijven.

Ik kreeg echt jeuk toen ik een paar jaar geleden las las dat gemeenteambtenaren in Rotterdam een cursus Marokkaans en Turks moesten gaan volgen voor hun job.... pleur op, we werken in Nederland toch?
Naar boven

IP Gelogd

cyberjunkie
Full Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #7 - 23.09.2009 om 23:31:54

oke de levensdiscussie zetten we even aan de kant.

Ik kan een hele hoop redenen bedenken waarom de slager geen bakker meer kan worden.
en dan komt je toch weer op geld uit..
Er zit een investering in de zaak van de slager die hij op moet hoesten en die staat totdat hij 55 is, dan wil hij geen bakker meer worden.
Maar een dom voorbeeldje, maar wel werkelijkheid..
Zo kunnen er duizenden redenen zijn dat iemand niet meer kan worden wat hij wil (echtscheiding en tot je nek toe in de lasten zitten, Auto gekocht op afbetaling, tophypotheek die je bijna niet meer kunt ophoesten, of internetoplichter geworden en gepakt en nu terug moet betalen)

En er zijn er legio die de stap niet durven te nemen om te gaan doen wat ze willen omdat ze nu zekerheid hebben met hun baan en dan weer risico moeten gaan nemen
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #8 - 23.09.2009 om 23:41:42

cyberjunkie schreef op 23.09.2009 om 23:31:54:
En er zijn er legio die de stap niet durven te nemen om te gaan doen wat ze willen omdat ze nu zekerheid hebben met hun baan en dan weer risico moeten gaan nemen

Ok, dus het gaat om de stap durven nemen?
Die conclusie kan ik namelijk geheel ondersteunen.

Je trouwt op je laat ik even zeggen 22ste, onnozel en een beginnende baan, de kids komen en het verantwoordelijkheisgevoel is de drijfveer.

Heel eerlijk heb ik in mijn huwelijk (inmiddels een paar jaar geleden) vele mooie kansen laten schieten. Waarom?
Ik had te maken met een gezin met twee kinderen en een vrouw die de stad niet uit wilde, laat staan het land, laat staan het continent.

Heeft dat kansen van me afgenomen? Zeker weten!
Ben ik daar achteraf rouwig om? Nee, want emigreren en opnieuw beginnen met een wereldbaan aan de andere kant van de wereld zonder je gezin, en zonder zekerheid is ook niks. Als jij een wereldbaan kan krijgen in laten we zeggen Australie, zou je hem aannemen als je bijv 4x zo ruim kan leven als je nu doet en je je daar gevoelsmatig helemaal zou thuisvoelen?
Zou je je partner dusdanig onder druk zetten om met je mee te gaan?

Nu, inmiddels een aantal jaar verder, in een andere relatie als een huwelijk, met kinderen die volwassen zijn is die discussie zeker weer open..... mijn huidige partner gaat zonder problemen met me mee naar whereever it is in the world, zolang we maar samen zijn.

OK, even naar je moeders of vaders verjaardag, die gezien haar/zijn leeftijd of gezondheid wellicht de laatste is, dat is nu nog de drempel die we moeten nemen.
Naar boven

IP Gelogd

ISA
Global Moderator
Afwezig

Bericht geplaatst;
zet notificatie aan!

Reactie #9 - 24.09.2009 om 07:28:19

Dat je partner je overal whenever, whereever zou willen volgen........................

pfff dat vind ik dus best een moeilijke keuze als die mij gesteld zou worden.

Allebei een leuke goede baan en dan..............

Zou ik alles achter me willen (durven) laten om dat partnerlief een wereldkans krijgt
maar het zou betekenen dat ik ontslag moet nemen en ook opnieuw moeten beginnen en ik weet niet of ik dat zo leuk zou vinden. Anders zou het zijn als ik een baan had die ik maar zo zo vond, dan zou ik de kans met beide handen aangrijpen.
Naar boven

IP Gelogd

PerlMonger
Global Moderator
Afwezig

Al is de boef nog zo
snel.... vul maar
in....

Third rock from the sun

Reactie #10 - 24.09.2009 om 11:53:35

ISA schreef op 24.09.2009 om 07:28:19:
Dat je partner je overal whenever, whereever zou willen volgen........................

pfff dat vind ik dus best een moeilijke keuze als die mij gesteld zou worden.

Allebei een leuke goede baan en dan..............

Zou ik alles achter me willen (durven) laten om dat partnerlief een wereldkans krijgt
maar het zou betekenen dat ik ontslag moet nemen en ook opnieuw moeten beginnen en ik weet niet of ik dat zo leuk zou vinden. Anders zou het zijn als ik een baan had die ik maar zo zo vond, dan zou ik de kans met beide handen aangrijpen.

Ik heb ook nooit gezegd dat het een makkelijk besluit zou zijn.

Ok, laten we het vuur iets verder opstoken en ervan maken dat je partner met zijn bedrijf mee verhuisd naar het buitenland, bijv een amerikaanse vestiging van een in Nederland gevestigd bedrijf?
Zijn keuze is daar een dikke promotie maken of in Nederland blijven met de kans dat hij eruit gebonjourd wordt vanwege bedrijfstechnische resultaten of zo...

Maar jouw reactie is overigens niet vreemd.... Zou ik vooral alles durven op te geven, alle zekerheden die ik hier heb opgebouwd en helemaal opnieuw in het diepe springen? Ik denk overigens dat dat voor zowel jou als je partner dezelfde reactie is hoor.

Alternatief is een relatie overzee, een ouderwetse LAT relatie, wat normaliter het einde van een huwelijk/relatie betekenen zal als dat langer dan bijv een jaar zou duren.
Naar boven

IP Gelogd

ISA
Global Moderator
Afwezig

Bericht geplaatst;
zet notificatie aan!

Reactie #11 - 24.09.2009 om 13:40:10

Laten wij het nu eens omdraaien.

De vrouw krijgt een wereld kans op een diplomatieke post in het buitenland.
Zou de man hier alles willen opgeven (geindoctrineerd als de meeste mannen zijn als kostwinner en hoofd van het gezin, even generaliseren mag, voel je niet aangesproken Perl Knipoog ).

Mijn probleem ligt hem denk ik in....................... hoe ga ik dan mijn dagen vullen.
Ik ben geen bankzitter, krijg ik daar ook weer een baan.................... ja onder bepaalde voorwaarden zou ik best mee willen, maar niet als het betekend dat ik mijn dag moet gaan vullen als de vrouw van en alleen maar social bezig ben (en ja perl met shoppen kus)
Naar boven

IP Gelogd

mathpat
Gold Member
Afwezig

Doe es normaal man,
sjongejonge

Reactie #12 - 24.09.2009 om 15:54:52

ISA schreef op 24.09.2009 om 13:40:10:
Mijn probleem ligt hem denk ik in....................... hoe ga ik dan mijn dagen vullen.
Ik ben geen bankzitter....................

Betrapt!

In jouw geval echt een contradictio in terminis !

Naar boven

IP Gelogd

Giant
Global Moderator
Afwezig

Uit de mooiste
provincie van
Nederland

Reactie #13 - 24.09.2009 om 16:32:39

Ik heb het gedaan, alleen dan binnen Nederland, mijn baan opgezegd, en manlief gevolgt. Alleen op voorwaarde, dat ze ook een baan voor mij hadden  Smilie  Na 2 jaar zelfde verhaal, weer de boel opgepakt, en weer terug naar de andere kant van Nederland. Zo hebben we wat gezien van Nederland Smilie Dit was niet voor werk, maar voor sport, totdat hij naar het buitenland kon, toen heb ik gezegd dan ga je maar alleen, ja geld is niet alles, (geen shopper  Grijns )  Ben alleen mee geweest naar het buitenland voor de mooie wedstrijden en de toernooien, en daarmee genoeg buitenland gezien.

De andere keus was, ik door de week hier blijven en in het weekend naar hem toe, leek mij ook geen optie, ik heb alleen gezegd, ik ga steeds weer mee, totdat er kinderen zijn, en dan ga ik terug naar mijn geboorteplaats, dus niet die van hem (scheelt 160 km) en dan ga je wonen waar ik wil wonen.

En over mijn baan, ik heb jaren gedaan waar ik voor had geleerd, en dus op mijn krent gezeten op een kantoor, ik doe nu iets heel anders, doe daarnaast nu ook een mbo opleiding voor dit vakgebied, en loop de hele dag mijn benen onder mijn lijf vandaan, had ook nooit gedacht dat ik dit werk leuk zou vinden, ben er in gerold bij toeval.
Maar nu zou ik eigenlijk niet weer terug willen.
Naar boven

IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #14 - 24.09.2009 om 20:14:34

Giant schreef op 24.09.2009 om 16:32:39:
Ik heb het gedaan, alleen dan binnen Nederland, mijn baan opgezegd, en manlief gevolgt. Alleen op voorwaarde, dat ze ook een baan voor mij hadden  Smilie  Na 2 jaar zelfde verhaal, weer de boel opgepakt, en weer terug naar de andere kant van Nederland. Zo hebben we wat gezien van Nederland Smilie Dit was niet voor werk, maar voor sport, totdat hij naar het buitenland kon, toen heb ik gezegd dan ga je maar alleen, ja geld is niet alles, (geen shopper  Grijns )  Ben alleen mee geweest naar het buitenland voor de mooie wedstrijden en de toernooien, en daarmee genoeg buitenland gezien.

De andere keus was, ik door de week hier blijven en in het weekend naar hem toe, leek mij ook geen optie, ik heb alleen gezegd, ik ga steeds weer mee, totdat er kinderen zijn, en dan ga ik terug naar mijn geboorteplaats, dus niet die van hem (scheelt 160 km) en dan ga je wonen waar ik wil wonen.

En over mijn baan, ik heb jaren gedaan waar ik voor had geleerd, en dus op mijn krent gezeten op een kantoor, ik doe nu iets heel anders, doe daarnaast nu ook een mbo opleiding voor dit vakgebied, en loop de hele dag mijn benen onder mijn lijf vandaan, had ook nooit gedacht dat ik dit werk leuk zou vinden, ben er in gerold bij toeval.
Maar nu zou ik eigenlijk niet weer terug willen.

Jij bent getrouwd met een eh... profvoetballer ??
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1 2 

Veilig kopen doe je o.a. bij:
Kijkshop.nl

Bonprix.nl

Adverteren op Opgelichtopinternet.nl:
Klik hier voor meer info

VerzekerdopInternet.nl:
klik hier om uw premie te berekenen op verzekerdopinternet.nl

Accurate geolocation proudly sponsored by:
Klik hier om naar Maxmind te gaan