Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Nieuws:
  HomeHelpLog InRegistreer Doneren? Contact FAQ/Veel gestelde vragen Verzekerdopinternet  

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart. Klik hier ! ! !
Pagina's: 1 2 
Geld Terug (Gelezen 12794 maal)

Willem212
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Geld Terug
09.10.2009 om 13:59:37

Indien je een transactie per bank hebt gedaan.

Geef aan JOUW bank door dat je PER ABUIS het foutieve rekeningnummer hebt ingevoerd (wanneer rekeningnummer niet overeenkomt met de opgegeven naam). De bank stuurt dan een brief aan de rekening eigenaar met het verzoek het geld terug te boeken.  Wordt niet aan de terugboeking voldaan, dan is de bank verplicht jou (na ca. 4 weken) "op grond van artikel 5.2.3 van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen" de naam en adres gegevens van de rekeninghouder door te geven, zodat je de rekeninghouder via civiele weg je geld terug kan vorderen. (Dat is dan ook de reden dat de bank het adres moet geven omdat je anders geen civiele zaak aan kunt spannen).
Geef deze gegevens door aan een moderator per Persoonlijk Bericht of mail (meldt topicnaam erbij). Geef deze gegevens ook door aan de politie!

Dit las ik net ergens. Ik wil ook mijn geld terugvragen op deze manier, maar als het rekeningnummer wel overeenkomt met de opgegeven naam, heeft dit dan nog enige zin? en is er een manier om erachter te komen of deze rekening bij bij de opgegeven naam hoort zonder er banken bij te betrekken?
Naar boven

IP Gelogd

ISA
Global Moderator
Aanwezig

Bericht geplaatst?
Zet notificatie aan!

Re: Geld Terug
Reactie #1 - 09.10.2009 om 16:54:25

Als de naam en rekeningno. wel overeenkomen  heeft het niet zoveel zin en zal je een briefje van de bank krijgen dat naam en rekening no. wel overeenkomen.

Naar boven

IP Gelogd

yvonne
Gold Member
Afwezig

Reactie #2 - 09.10.2009 om 23:22:41

Willem212 schreef op 09.10.2009 om 13:59:37:

Geef aan JOUW bank door dat je PER ABUIS het foutieve rekeningnummer hebt ingevoerd (wanneer rekeningnummer niet overeenkomt met de opgegeven naam). De bank stuurt dan een brief aan de rekening eigenaar met het verzoek het geld terug te boeken.  Wordt niet aan de terugboeking voldaan, dan is de bank verplicht jou (na ca. 4 weken) "op grond van artikel 5.2.3 van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen" de naam en adres gegevens van de rekeninghouder door te geven, zodat je de rekeninghouder via civiele weg je geld terug kan vorderen. (Dat is dan ook de reden dat de bank het adres moet geven omdat je anders geen civiele zaak aan kunt spannen).
Geef deze gegevens door aan een moderator per Persoonlijk Bericht of mail (meldt topicnaam erbij). Geef deze gegevens ook door aan de politie!

Dit las ik net ergens. Ik wil ook mijn geld terugvragen op deze manier, maar als het rekeningnummer wel overeenkomt met de opgegeven naam, heeft dit dan nog enige zin? en is er een manier om erachter te komen of deze rekening bij bij de opgegeven naam hoort zonder er banken bij te betrekken?

Vanwaar deze vraag Willem ? Zit je met een probleem ?
Naar boven

IP Gelogd

mathpat
Gold Member
Afwezig

Volg ons ook op
twitter en facebook!

Geslacht: male

Reactie #3 - 10.10.2009 om 11:21:52

yvonne schreef op 09.10.2009 om 23:22:41:
Vanwaar deze vraag Willem ? Zit je met een probleem ?

Willem is reeds hier bekend als een gedupeerde, zie : http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1255086251/19#19
Naar boven

IP Gelogd

mrdream
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Duiven
Geslacht: male

Reactie #4 - 01.11.2009 om 08:56:36

Beste,

Goed dat deze tip er staat!

Ik heb een betaling verricht van mijn ING rekening aan een bankrekening, kan ik de ING ook op deze manier benaderen en hen verzoeken de ontvanger van de betaling het geld terug te laten storten i.v.m. verkeerd ingevuld rekeningnummer?

Graag verneem ik iets.

Groet,
Naar boven

Liever spijt van iets dat je gedaan hebt dan spijt dat je iets niet gedaan hebt......
  IP Gelogd

Divra
Global Moderator
Aanwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #5 - 01.11.2009 om 10:28:10

mrdream schreef op 01.11.2009 om 08:56:36:
Beste,

Goed dat deze tip er staat!

Ik heb een betaling verricht van mijn ING rekening aan een bankrekening, kan ik de ING ook op deze manier benaderen en hen verzoeken de ontvanger van de betaling het geld terug te laten storten i.v.m. verkeerd ingevuld rekeningnummer?

Graag verneem ik iets.

Groet,

Je kunt het altijd proberen. Blijkt naam rekeninghouder en nummer overeen te komen, dan lukt het overigens meestal niet.
Naar boven

IP Gelogd

zonnetjeschijnt23
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #6 - 03.12.2009 om 17:11:50

Hallo,
Ik zag jullie bericht over hoe je het bedrag moet melden bij je bank.

Mijn vraag is, ik ben zelfs opgelicht voor 65 euro maar dat was in juni. Kan ik dat dan nu nog wel melden bij mijn bank of zit er een bepaalde tijd op om dit te doen. Ik heb wel aangifte gedaan bij de politie maar ze hadden me niet verteld ook dit te doen.

Groetjes
Naar boven

IP Gelogd

Divra
Global Moderator
Aanwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #7 - 03.12.2009 om 17:24:14

zonnetjeschijnt23 schreef op 03.12.2009 om 17:11:50:
Hallo,
Ik zag jullie bericht over hoe je het bedrag moet melden bij je bank.

Mijn vraag is, ik ben zelfs opgelicht voor 65 euro maar dat was in juni. Kan ik dat dan nu nog wel melden bij mijn bank of zit er een bepaalde tijd op om dit te doen. Ik heb wel aangifte gedaan bij de politie maar ze hadden me niet verteld ook dit te doen.

Groetjes

Je kunt het proberen, maar dat lukt alleen als de opgegeven naam niet gelijk is aan de naam van de rekeninghouder.
Misschien wil je even het stappenplan doorlopen, en de gegevens van jouw verkoper hier neerzetten?
Naar boven

IP Gelogd

trego
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #8 - 19.02.2010 om 22:32:51

Hallo,

Maar als de naam wel overeenkomt met het rekeningnummer kun je daaruit dan niet concluderen dat dat ook precies de naam is van de oplichter zelf?
Je moet toch indentiteitsgegevens etc. laten zien bij het aanmaken van een rekening?
Als dat zo is, dan is het toch een eitje om de oplichter te pakken.

Stel bij mijn oplichting is het zo, ik bel de bank dat ik het verkeerde rekeningnummer heb ingevoerd bij of de verkeerde naam.  Dan zeggen ze dat de naam en rekeningnummer wel kloppen. Nou, dan kun je dat toch bij de politie aangeven en is de rest een peuleschilletje voor hun?

Of denk ik te makkelijk..?

gr Gert
Naar boven

IP Gelogd

ISA
Global Moderator
Aanwezig

Bericht geplaatst?
Zet notificatie aan!

Reactie #9 - 19.02.2010 om 22:58:34

De politie kan hoe dan ook bij de bank de NAW gegevens van een rekeninghouder opvragen (of de naam nu klopt of niet).
Het maakt het zoeken wel makkelijker als al bekend is dat de naam overeenkomt.

Maar goed voordat de politie verdere stappen onderneemt, moeten er vaak meerdere aangiften liggen, moet het bewijs wettig en overtuigend zijn en dat onderzoek kost tijd soms heel erg veel tijd, omdat dit soort zaken niet de hoogste prioriteit krijgen.
Naar boven

IP Gelogd

fun4all40
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #12 - 02.03.2010 om 20:25:27

Het komt er in nederland op neer dat waneer jij zelf de bank opdracht geeft,een betaling te doen..je dit niet zomaar terug kan draaien...je kan dan wel aangiften gaan doen bij de politie..ze zullen dan een mooi briefje typen..dat je thuis op de kast kunt leggen...de politie legt hem netjes op de KAST..En noemt het na 2 dagen dus een ;;je raad het al;; een kastzaak...te weinig aanknopingspunten.nieuwe feiten bla bla bla.....Ze hebben het te druk met andere zaken..Dus daar sta je dan.....dus verwacht nooit te veel...Mooi dat deze site er is,zo zie je wat de oplichters wel niet voor streken uithalen..ik ben zelf ooit voor 140  euro opgelicht...dat is al een tijd je geleden,maar ik blijf wel superscherp,na dat gedoe.....en koop dan toch maar bij een winkel in de stad, zien wat je koopt vind ik toch beter hoor....
Naar boven

IP Gelogd

Sue-tje
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Bij rotterdam
Geslacht: female

Reactie #13 - 02.04.2010 om 15:08:35

ik heb bericht gekregen van de bank dat ik een kopie van mn acceptgiro moet toesturen aan de bank met een begeleidend schrijven. dan gaan zij me helpen het geld terug te krijgen. meneer zegt namelijk niks te hebben ontvangen maar is bewijs van wel. nu mn acceptgiro nog even afwachten aangezien ik geen printer heb en mn internet bankieren bewijs niet kan afdrukken.. hoop t zo dat t opgelost kan worden is even 250 euro dat ie anders opstrijkt.. Boos
Naar boven

Ik ben ik, en jij bent jij
  IP Gelogd

ISA
Global Moderator
Aanwezig

Bericht geplaatst?
Zet notificatie aan!

Reactie #14 - 03.04.2010 om 15:09:36

Sue-tje het gaat in jouw geval mss nog beter.
Verkoper heeft zich gemeld en zegt dinsdag het terug te boeken.
Laten wij hopen dat hij dat ook echt doet!
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1 2 

Vrienden van OpgelichtopInternet.nl: Uw bedrijfnaam en logo hier?