chatje
Nieuw OOI lid
Afwezig

Supporter OpgelichtOpInternet. nl
|
Hallo ik ben via een datingsite in contact gekomen met een spaanse engelsman. Hij noemde zich James Williams, 50 jaar sinds 4 jaar weduwnaar en een zoontje van 10. Hij beweerde ingeneur te zijn en te wonen in UK. Hij zou voor zijn werk naar Turkije moeten. We hadden contact via MSN, sms en telefoon. Hij gooide al zijn charmes in de strijd om me het hof te maken. Ik ben 6 jaar alleen en was hier gevoelig voor. Toen hij me in zijn macht had, begon hij geld te vragen, er ging plots van alles mis op het werk dat ie daar had aangenomen. Materialen die een stuk duurder waren en hij had al zijn geld in dat project gestoken, hij zou het dubbel terug krijgen als hij het werk klaar had. Het begon met € 400,-, dit was voor zijn hotel. Ik zei vraag dan een voorschot, maar nee hij wist me te overtuigen dat dat allemaal toch heel anders werkte in Turkije. Toen ging ie door zijn rug en dokterskosten moesten contant betaald worden, door zijn afwezigheid was het materiaal verkeerd gebruikt en moest opnieuw worden aangeschaft. Ik betaald bijna € 5000,-. Hij verzekerde me dat als het werk klaar was dat ik mijn geld zou terugkrijgen. Maar toen was het weer een probleem om het geld van de turkse bank naar zijn bank in UK te krijgen, omdat het geen EU land was. De bank had een constructie bedacht met een securety bureau. Hij vroeg of de koffers bij mij bezorgd mochten worden want hij wilde meteen naar mij komen en zijn schulden terug betalen, Ik weigerde en zei dat ie eerst zijn zaken maar moest afhandelen in de UK. Maar hij had geen vrienden die hij vertrouwde zei hij en hij wilde naar mij komen. Hij heeft een paar dagen geprobeerd me over te halen en ik zwichte. Hij speelde erg op mijn gevoel en deed of ie wanhopig was. Ik zou een mail naar Mapples securety moeten versturen dat ik akkoord ging, dat de koffers bij mij bezorgd konden worden. Vanaf dat moment ging de correspondentie via mij. Ik kreeg een referentienummer wat ik moest overleggen samen met mijn paspoort, als de koffers werden bezorgd. Toen kwam er een rekening, ik nam contact op met James en zei dat hij daar niets van verteld had en dat ik al genoeg geld had uitgegeven voor hem. Maar hij verzekerde me dat als ik zou betalen dat ik het die week erop terug zou hebben. Maar de problemen begonnen nu pas goed, na 3 dagen kreeg ik bericht dat de koffers vast werden gehouden bij de douane en dat er een TCEC document bij moest kosten bijna € 5500,- Ik gaf aan dat ik dat niet kon betalen, maar dan zou James alles kwijt zijn en hij begon weer met allerlei argumenten en beloftes of ik het astjeblieft niet kon betalen, omdat hij anders helemaal niets zou hebben en niet eens naar huis kon. Ik betaalde maar de relatie tussen hem en mij kreeg voor mij een andere dimensie, ik zei hem dat ook. Liet blijken dat hij in mijn ogen geen man was omdat hij mij voor zijn verantwoordelijkheden op liet laten draaien. Het werd nog gekker want er moest een purchage code opzitten en daar moest 22000 engelse ponden voor worden betaald. Ik had inmiddels al zoveel geld betaald en durfde het tegen niemand van mijn vriendenkring te zeggen ik leefde in een ware nachtmerrie. Ik liet weten aan dat securetybureau dat ze maar contact moesten zoeken met James, het waren tenslotte zijn koffers. Maar dat ging niet volgens dat securetybureau, want de koffers stonden op mijn naam en waren nu mijn verantwoording, ik voelde me behoorlijk klem gezet. Ik zei dat ik het toch echt niet kon betalen, ze zeiden dat hun 10000 voor hun rekening namen, door alle omstandigheden, bleef nog 12000 staan, ik zei dat ik die ook niet had. Toen bood men aan dat ik 6000 kon betalen en de andere 6000 als ik de koffers zou hebben. Dit was weer bijna €7000,- want je betaald ook telkens kosten voor de storting. Ze zeiden je hebt nu al zoveel betaald dat ben je dan allemaal kwijt. Ik stortte het geld maar was er behoorlijk ziek van, ik durfde het tegen niemand te zeggen, omdat ik me ontzettend schaamde ooit een cent overgemaakt te hebben. Daarnaast was ik bang, voor als de koffers bij me zouden worden gebracht. Ik vroeg aan James of dat securetybureau wel te vertrouwen was, maar hij verzekerde me dat dat allemaal goed zat. Hij deed net of de Turkse douane zo corrupt was. Ik kreeg douanepapieren gestuurd, het leek allemaal zo echt. Maar het bleef geld kosten, opeens was het hoofdkantoor het niet eens met de 6000 die ze zouden voorschieten en moest ik daarvan weer de helft betalen. Toen kreeg een mail met felicitaties dat de koffers verzonden mochten worden maar weer een rekening van ruim €1600,-. Ik vroeg hoe kan dit nu? Nou dat waren niet hun kosten maar die van de douane. James vroeg toen ook nog eens €1500 voor zijn vlucht en hotelkosten en hij zei eind van de week ben ikbij je en heb je alles terug. Hij vloog 3 maart en toen ik een mail kreeg van een priveziekenhuis van ene Dr Faruk, dat James een ernstig ongeluk had gehad op weg naar het vliegveld besefte ik dat ik in opgelicht was. Ik word nog constant lastiggevallen nu, heb een ander telefoonnummer genomen maar ze blijven hun spelletje gewoon doorspelen. Koffers heb ik nooit gezien en toen ik alle bedragen bedragen bijelkaar ging tellen was ik €24000 lichter. Ben naar de politie gegaan voor aangifte maar die doen e rniets meer, werd in eerste instantie afgescheept, kon daar niets komen doen zeiden ze. Ik geloof goed dat deze praktijken gewoon doorgaan, ze kunnen ook gewoon hun gang gaan. Ze blijven op je gevoel spelen, als ik geen geld zou storten voor de behandeling van James zou ik zijn dood op mijn geweten hebben zei men. Nu blijft ie zelf nog regelmatig mailen, ik reageer er niet op, maar het heeft behoorlijk wat impact. Ik heb toen ik erachterkwam dat ik werd opgelicht de Ipadressen opgezocht de laatste 6 zijn vanuit Nederland, de meeste IPadressen waren vanuit Turkije, Ankara, Kibris, ik schrok dat er ook tussendoor vanuit Nederland gemaild werd. Slachtofferhulp zouden ze inschakelen, ik heb 19 maart aangifte gedaan maar tot vandaag nog niets gehoord.
|