Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
Kijk ook eens op de site van Stichting Stop Internetoplichting (klik)
  Nieuws:
  HomeHelpLog InRegistreer Steun Ons! Contact FAQ/Veel gestelde vragen Website Stichting Verzekerdopinternet  

twitterbutton.nl

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart !! Klik hier ! ! !
Pagina's: 1
De voor en nadelen van internet (Gelezen 1748 maal)

Boos1
Full Member
Afwezig

Geslacht: female

De voor en nadelen van internet
15.06.2010 om 15:42:21

Het duurt even voor mijn woorden worden opgezogen in de duizenden kilometers glasvezelkabels die mijn internet verbinding vormen. Databytes schikken zich op mijn computerscherm tot woorden, beelden en gedachten. Maar mijn handen blijven bezig op het toetsenbord, ze bewegen zich als die van een concertpianiste over de rammelende plastic toetsen en vlechten melodieën die alleen ik kan horen.

Ik heb altijd gedacht dat de oprechtheid van iemand makkelijk te bespeuren was, een lijn met donkere inkt op wit papier. Nu vraag ik me dat af. Misschien ligt de waarheid achter wie we zijn wel verborgen in die grijstinten waar iedereen het over heeft.

Heel vroeger, in mijn jeugd en de latere jaren die daarop volgden, stond je in contact met je medemens door elkaar een brief of kaart te sturen, of je kwam gewoon bij iemand aan de deur of belde met je vaste PTT telefoon gewoon naar iemand anders.

Reageren op een advertentie ging ook nog gewoon per post. Je stuurde een reactie naar een briefnummer, en hoopte dan maar dat je respons kreeg en dat de deal bezegeld kon worden. Vervolgens ging je naar het postkantoor of naar je bank, gaf daar een overschrijvingskaart af, en na enkele dagen kreeg de ontvanger per post een afschrift van de bank, dat iemand geld had overgemaakt.

Tegenwoordig sturen we bijna geen kaarten of handgeschreven brieven meer. We sturen een sms'je als iemand jarig is, als we met iemand willen praten, gaan we chatten. Als we iets willen verkopen, plaatsen we een advertentie op internet, maken het geld over via internet, en hopen dan maar dat alles een goede afloop krijgt.

Anoniem op internet vertoeven is haast onmogelijk. Bijna iedereen en ook alles wat we doen op internet, is bijna traceerbaar, een ip adres, een emailadres, een huisadres, een telefoonnummer etc.
Ons hele leven staat op internet.

Of ik daar blij mee ben ? Soms wel, soms niet.

Een reputatie wordt vaak verkregen zonder verdienste en verloren zonder schuld.

Gisteren kwam TNT en deponeerde de post op mijn deurmat.
Ik zag een gele envelop liggen, in twee verschillende handschriften.

De aanhef was: Aan ........ (mijn voornaam, weliswaar verkeerd geschreven)
Eronder stond het adres van mij, dit was het handschrift van mijn moeder.
Op de achterkant van de envelop stonden 3 kruisjes.

Ik was reuze benieuwd wat de inhoud van deze envelop was, want mijn moeder stuurt geen kaarten of brieven naar mij.

Eenmaal de envelop geopend, kwam er een kaart tevoorschijn met als titel:

Word je nog steeds nagefloten ?
In de kaart zelf stond gedrukt : Je ziet er ook nog fantastich uit voor je leeftijd !

En een voor mij onbekend handschrift stond er een boodschap voor mij:

Misschien raar na zo een lange tijd.
Ik heb je nog steeds in me hoofd.
Zou graag een keer willen afspreken met je.
Kus en Knuffels.

R....daarnaast een hartje getekend met het woord love erin.............

Ik vind het verbazingwekkend dat ik kennelijk al meer dan 18 jaar nog steeds in iemands hoofd rondspook. 18 jaar geleden ben ik namelijk in het huwelijksbootje gestapt, en het bootje vaart nog steeds. Uit deze twee liefdes zijn 3 levens geboren.

Speurwerk levert op dat ik niet weet wie R is.
Speurwerk levert op dat deze persoon de kaart bij mijn moeder in de brievenbus heeft gegooid (adres waar ik ook geboren ben).
Speurwerk levert op dat mijn moeder deze kaart heeft voorzien van een postzegel en heeft doorgestuurd naar mijn huis.

Tja, de voor en nadelen van internet tegenover een ouderwetse brief of kaart moge nu duidelijk zijn.

Ik wil best wel afspreken hoor, met degene die mij maar niet kan vergeten. Neem ik gezellig mijn echtgenoot en kinderen mee. Echter ik wil dan toch wel weten waar ik R kan bereiken.......

Naar boven

IP Gelogd

-Inge-
Full Member
Afwezig

Leugens hebt körte
bienties

Re: De voor en nadelen van internet
Reactie #1 - 03.07.2010 om 22:36:22

Noh wat apart maar ook wel spannend nietwaar?
Ik zou echt zoooooo enorm nieuwsgierig zijn.
Koel

Inge
Naar boven

*** dat bent gien grappen, dat bent streken ***
  IP Gelogd

Marlau
Global Moderator
Afwezig

Reactie #2 - 03.07.2010 om 22:44:44

Oud klas/buurtgenoot? "Het" weet waar je gewoond hebt, mss heeft je moeder enig idee?
Naar boven

IP Gelogd

Boos1
Full Member
Afwezig

Reactie #3 - 03.07.2010 om 22:51:53

Ja, die nieuwschierigheid heeft een week geduurt.

Toen kreeg ik een telefoontje van mijn echtgenoot die onderweg van zijn werk naar huis was.
Of ik me even vrij kon maken van het zoeken naar oplichters want hij wilde met mij daten, zonder kinderen haha  Grijns

Eenmaal aangekomen bij een net nieuw geopend Chinees restaurant (dat eten komt echt mijn neus uit, maar dat terzijde) kreeg ik zo'n zelfde kaart van mijn echtgenoot als die ik met de post ontvangen had.

Dit keer stond dezelfde tekst erin, echter met het handschrift van mijn echtgenoot.
Een fles Angel parfum (not made in China) en bodylotion werd mij overhandigt.

Het was mijn echtgenoot die een week eerder deze kaart door een collega heeft laten schrijven (met hetzelfde handschrift als mijn moeder, puur toeval) en deze zelf op de bus heeft gedaan.

Kortom, 18 jaar huwelijk en nog steeds is mijn echtgenoot happy met mij  Knipoog

Maar die collega die deelgenoot is geweest, en de kaart heeft geschreven, die ga ik terugpakken.  Grijns
Kijken of zijn vrouw het leuk vindt als er een kaartje aan haar man is gericht...

Maar, wraak moet je koud opdienen, nooit heet, dus ik ben geduldig  Grijns

Naar boven

IP Gelogd

Loganas
Junior Member
**
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Geslacht: male

Reactie #4 - 09.07.2010 om 15:15:18

Boos1 schreef op 03.07.2010 om 22:51:53:
Ja, die nieuwschierigheid heeft een week geduurt.

Toen kreeg ik een telefoontje van mijn echtgenoot die onderweg van zijn werk naar huis was.
Of ik me even vrij kon maken van het zoeken naar oplichters want hij wilde met mij daten, zonder kinderen haha  Grijns

Eenmaal aangekomen bij een net nieuw geopend Chinees restaurant (dat eten komt echt mijn neus uit, maar dat terzijde) kreeg ik zo'n zelfde kaart van mijn echtgenoot als die ik met de post ontvangen had.

Dit keer stond dezelfde tekst erin, echter met het handschrift van mijn echtgenoot.
Een fles Angel parfum (not made in China) en bodylotion werd mij overhandigt.

Het was mijn echtgenoot die een week eerder deze kaart door een collega heeft laten schrijven (met hetzelfde handschrift als mijn moeder, puur toeval) en deze zelf op de bus heeft gedaan.

Kortom, 18 jaar huwelijk en nog steeds is mijn echtgenoot happy met mij  Knipoog

Maar die collega die deelgenoot is geweest, en de kaart heeft geschreven, die ga ik terugpakken.  Grijns
Kijken of zijn vrouw het leuk vindt als er een kaartje aan haar man is gericht...

Maar, wraak moet je koud opdienen, nooit heet, dus ik ben geduldig  Grijns

nieuwschierig was je maar het was zeker de moeite waard denk ik Knipoog
ik vind het wel een leuke actie van je echtgenoot Koel

Ik zou het niet bedacht hebben denk ik.
ik hoop dat je "date" leuk was? Knipoog
Naar boven

Kreet van de week: It is more important to know where you are going than to get there quickly. Do not mistake activity for achievement.
  IP Gelogd

Boos1
Full Member
Afwezig

Reactie #5 - 09.07.2010 om 15:35:15

Loganas,

De date was leuk, op steenworp afstand van ons huis is een nieuw Chinees restaurant geopend. Mijn wederhelft kondigde tijdens de bouw al aan dat hij daar een keer wilde eten.

In de tijd dat we nu getrouwd zijn, heb ik regelmatig van dit soort grapjes voor mijn kiezen gekregen.

Ooit een hele mooie lange zwoele tedere liefdesbrief ontvangen met de post. Van een 20 jaar jongere collega van mijn wederhelft. Die kwam bij ons wel eens op visite met zijn vriendin. Op het eind van de brief stond dat hij met mij in een hotel wilde afspreken   Grijns Grijns Grijns Grijns

Dus ik mijn wederhelft bellen op zijn werk, om te vertellen over deze brief. Mijn wederhelft, toen nog voor justitie werkzaam, zou "zijn kop" eraf schieten met zijn dienstpistool. Dus ik zei, niet nodig hoor, dit gaan we gewoon netjes oplossen, en schieten niemand zijn kop eraf.

Uiteindelijk na veel speurwerk, kwam ik erachter dat mijn wederhelft en een andere vriend van ons, deze brief in elkaar hadden geflanst. Dus ik mijn wederhelft weer bellen, en hij vond het uitermate leuk natuurlijk dat hij mij wederom in de zeik had genomen. Dus hij lachen ! Ik zei toen door de telefoon, op een uitermate koele en teleurstellende toon, goh, wat jammer dat het weer een grapje van je is. Ik had echt gehoopt dat het deze 20 jaar jongere collega was geweest, dan had ik zeker a.s. vrijdag met hem in een hotel afgesproken..................

En toen hing ik de telefoon op................. Grijns en was de rest van de dag niet meer bereikbaar voor mijn wederhelft haha.

Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1

Veilig kopen doe je o.a. bij:
Kijkshop.nl

Bonprix.nl

Adverteren op Opgelichtopinternet.nl:
Klik hier voor meer info

VerzekerdopInternet.nl:
klik hier om uw premie te berekenen op verzekerdopinternet.nl

Accurate geolocation proudly sponsored by:
Klik hier om naar Maxmind te gaan