Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Nieuws:
  HomeHelpZoekLog InRegistreer Doneren?  

Oproep: Omroep Max zoekt gedupeerden voor het programma: Meldpunt! (Klik Hier)

Voor een goede en goedkope PrePaid Simkaart. Klik hier ! en steun tevens Opgelichtopinternet.nl.
Pagina's: 1
Oplichters gebruikten bedrijfsgegevens en KvK-nummer Naam van ondernemer door het slijk (Gelezen 823 maal)
Marjo.
Gold Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Geslacht: female

Oplichters gebruikten bedrijfsgegevens en KvK-nummer Naam van ondernemer door het slijk
20.07.2010 om 20:54:39

NIEUWS: (ingekort vanwege auteursrechten)

Naam van ondernemer door het slijk door Maaike Hoffstedde
AMSTERDAM -  Om zijn naamsbekendheid te vergroten bood ondernemer X an de r B us i o via Marktplaats mobiele telefoons aan tegen een spotprijs. Een oplichter, die vervolgens zijn bedrijfsgegevens misbruikte, hielp hiermee zijn goede naam om zeep.

Vorige week plaatste Bu si o, eigenaar van AFF Marketing de advertentie op Marktplaats. De actie, om zijn bedrijf te promoten, pakte erg vervelend uit voor de jonge ondernemer. Diezelfde week nog bleek dat een oplichter met zijn bedrijfsgegevens aan de haal ging en mobiele telefoons aanbod voor een nog veel lagere prijs. „Mensen die reageerden op de advertentie van deze oplichter ontvingen een mail met daarin de gegevens van mijn bedrijf, het leek wel of deze tekst direct was overgenomen uit mijn advertentie. Zelfs mijn KvK-nummer werd gebruikt’’, vertelt een aangeslagen en verontwaardigde Bu si o. In deze mail werd tevens verwezen naar verschillende websites van zijn onderneming. ,,Onze GSM website werd zelfs gebruikt om vertrouwen te wekken.''

De inmiddels drie bekende gedupeerde kopers maakten het te betalen bedrag over naar een voor B us i o onbekend rekeningnummer en kregen niets geleverd. Vervolgens namen de kopers telefonisch contact op met Bu s io. „Iedere keer als er iemand was opgelicht, werd de advertentie verwijderd om een nieuwe aan te maken met een ander emailadres. Steeds weer gebruikten ze mijn gegevens. Ik sluit niet uit dat er onder mijn naam nog veel meer mensen zijn opgelicht’’, aldus B u si o, die de daders hierdoor niet kon traceren.

Fleur van Eck, directeur van Steunpunt Aqcuisitiefraude (SAF), geeft aan dat deze vorm van identiteitsfraude vaak voorkomt. „Mensen kunnen zich op deze manier makkelijk voor een bedrijf uitgeven. Daarbij zijn er genoeg mensen die hun rekeningnummer voor dit soort praktijken beschikbaar stellen, vooral jongeren zijn daar gevoelig voor.’’

Van Eck hoopt ondernemers te waarschuwen voor dergelijke oplichters. „In het kader van fraudeaanpak willen we ons meer en meer richten op preventie. Nu komen ondernemers naar ons toe als het al te laat is, terwijl veel van hen in eerste instantie denken: dit overkomt mij niet. Maar vooral een kleine ondernemer heeft een probleem als het eenmaal zover is, zijn naam wordt besmet.’’

Voor Bu s io is dat inderdaad het geval. Hij wil de gedupeerden schadeloos stellen in de hoop zijn naam te zuiveren. Vorige week al deed hij een poging tot aangifte bij de politie, hij kan nu pas terecht. De ondernemer heeft er weinig vertrouwen in.„Ook al wordt de oplichter gepakt, het kost mij ontzettend veel tijd en geld. Wegens uitbreiding had ik net een nieuw kantoorpand gehuurd, maar door de fraudevermelding heeft de verhuurder twijfels gekregen en trekt hij zich terug’’, vertelt B us io. „Ook kan deze zaak schadelijk zijn voor verdere relaties,....

Klik hier om het originele bericht helemaal te lezen..
Naar boven

IP Gelogd
S.v.P
Senior Member
Aanwezig

Agent 007

Geslacht: male

Re: Oplichters gebruikten bedrijfsgegevens en KvK-nummer Naam van ondernemer door het slijk
Reactie #1 - 21.07.2010 om 20:50:19

En hier het bijbehorende topic incl gedupeerden

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1279046077/0
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1

Sponsors van OpgelichtopInternet.nl: Uw bedrijfnaam en logo hier?