Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
Kijk ook eens op de site van Stichting Stop Internetoplichting (klik)
  Nieuws:
  HomeHelpLog InRegistreer Steun Ons! Contact FAQ/Veel gestelde vragen Website Stichting Verzekerdopinternet  

twitterbutton.nl

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart !! Klik hier ! ! !
Pagina's: 1
Betalen voor marktplaats? (Gelezen 3573 maal)

Macbook-Jan
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Betalen voor marktplaats?
22.07.2010 om 09:44:32

Zou het voor Marktplaats niet handiger zijn dat je voor iedere advertentie moet betalen?

Al is het maar een klein bedrag.
Maar zo heeft Marktplaats wel persoonsgegevens/banknummers van aanbieders.
En de drempel wordt ook wat hoger om voor een oplichter eerst te inversteren voordat ze kunnen cashen.

Naar boven

IP Gelogd 2

webster
Gold Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Re: Betalen voor marktplaats?
Reactie #1 - 22.07.2010 om 10:03:52

ik heb het martkplaats wel eens als suggestie gegeven, maar hebben daar nooit op gereageerd. als er betaald moet worden vooral in de oplichtingsgevoelige rubrieken tickets/kaartjes, telecomunicatie, spelconsoles en games die nu nog gratis zijn, zou dit een hoop oplichters weren.
Naar boven

Stappenplan IPadres Wetsartikelen

what goes around comes around
  IP Gelogd

mathpat
Gold Member
Afwezig

Doe es normaal man,
sjongejonge

Geslacht: male

Reactie #2 - 23.07.2010 om 11:47:14

webster schreef op 22.07.2010 om 10:03:52:
ik heb het martkplaats wel eens als suggestie gegeven, maar hebben daar nooit op gereageerd. als er betaald moet worden vooral in de oplichtingsgevoelige rubrieken tickets/kaartjes, telecomunicatie, spelconsoles en games die nu nog gratis zijn, zou dit een hoop oplichters weren.

Er zijn voorbeelden bekend van oplichters die een betaalde advertentie als rubriekstopper boven aan lieten staan.

Persoonlijk vind ik dat de kracht van marktplaats en met name het handelen op die site zat in het gratis aanbieden van je spullen.
Als ik nu zie wat er gevraagd wordt voor het aanbieden van een auto ...... die vervolgens op de eerste dag al verder staat dan pagina 50.....  dan denk ik dat die prijs wel wat om laag kan....
Naar boven

IP Gelogd

elianmars
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #3 - 16.08.2010 om 22:09:52

mathpat schreef op 23.07.2010 om 11:47:14:
Als ik nu zie wat er gevraagd wordt voor het aanbieden van een auto ...... die vervolgens op de eerste dag al verder staat dan pagina 50.....  dan denk ik dat die prijs wel wat om laag kan....

Helemaal mee eens. En als je je wagen bovenaan de pagina wil hebben (voor vijf minuten....), dan mag je daar ook weer voor betalen.

Naar boven

IP Gelogd

Rco
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

.

The Netherlands

Reactie #4 - 16.11.2010 om 23:53:19

Dit zou idd een goed idee zijn, dat je je eigen acc moet koppelen met je eigen bank rek nummer.
of iets persoonlijks wat je niet kan faken, om zo de ''oplichters'' tegen te strijden.

Maarja andere kant..marktplaats is een van de grootste markten op het net.
Ik baalde zelf ervan dat je nu moet betalen om een mobieltje te verkopen..(advertentie kosten)

Ik denk als marktplaats geld gaat vragen voor alles, dat er toch een concurent komt die gratis doet en dan begint alles weer van voor of aan.. Boos
Naar boven

IP Gelogd 2

Niekje.
Senior Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #5 - 18.11.2010 om 13:48:49

Rco schreef op 16.11.2010 om 23:53:19:
Dit zou idd een goed idee zijn, dat je je eigen acc moet koppelen met je eigen bank rek nummer.
of iets persoonlijks wat je niet kan faken, om zo de ''oplichters'' tegen te strijden.

Maarja andere kant..marktplaats is een van de grootste markten op het net.
Ik baalde zelf ervan dat je nu moet betalen om een mobieltje te verkopen..(advertentie kosten)

Ik denk als marktplaats geld gaat vragen voor alles, dat er toch een concurent komt die gratis doet en dan begint alles weer van voor of aan.. Boos

Dat niet alleen, maar ik denk dat het oplichters niets uitmaakt om voor een advertentie te moeten betalen, zeker niet zolang het meer dan genoeg oplevert  huil
En het koppelen van een account aan een rekeningnummer is ook niet waterdicht, ik ben bang dat je dan meer katvangers gaat krijgen.....
Naar boven

IP Gelogd

amchum
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #6 - 25.11.2010 om 18:06:54

huil
Naar boven

IP Gelogd 2

gerrits
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #7 - 11.12.2010 om 02:21:35

Zo'n manier hadden ze.... tenminste, "gecontroleerde verkoper" maar Marktplaats is van PayPal met als effect dat ze nu eigenlijk liever zien dat mensen gebruik maken van PayPal bij evt. verkopen. Maar goed, daar schiet PayPal ook weer e.e.a. voorbij aangezien je een bevestigd en onbevestigd account kunt hebben en dus als nog de boel kan oplichten.

Overigens.... een oplichter gebruikt niet altijd zijn/haar eigen bankrekening. Wanneer men een transactie moet verrichten (bij een marktplaats) om bevestigd verkoper te worden zal deze gewoon een andere wijze zoeken om die goedkeuring te krijgen.

Naar boven

IP Gelogd

Robert1955
Global Moderator
Afwezig

Het geweten,soms
fluisterend,maar
altijd aanwezig!

Reactie #8 - 12.12.2010 om 15:20:33

gerrits schreef op 11.12.2010 om 02:21:35:
Zo'n manier hadden ze.... tenminste, "gecontroleerde verkoper" maar Marktplaats is van PayPal met als effect dat ze nu eigenlijk liever zien dat mensen gebruik maken van PayPal bij evt. verkopen. Maar goed, daar schiet PayPal ook weer e.e.a. voorbij aangezien je een bevestigd en onbevestigd account kunt hebben en dus als nog de boel kan oplichten.

Overigens.... een oplichter gebruikt niet altijd zijn/haar eigen bankrekening. Wanneer men een transactie moet verrichten (bij een marktplaats) om bevestigd verkoper te worden zal deze gewoon een andere wijze zoeken om die goedkeuring te krijgen.

Het geel gearceerde gedeelte klopt niet.

Marktplaats is namelijk onderdeel van Ebay

Mvg.....Robert1955
Naar boven

Stappenplan IPadres Wetsartikelen Info Webshops
De kreet van nu: Je hart verliezen is één ding, je kop kwijtraken is weer iets anders.
  IP Gelogd

jasmin
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #9 - 10.03.2011 om 10:15:33

ik ben gedupeerd (op de marktplaat) door iemand die zoo vertrouwd overkwam, dan ga ook niet verder zoeken, heeft zelfs  kinderen
weetje het is jammer voor mensen die wel eelijk zijn. want nu koop ik gewoon niks meer via marktplaats. en je kijkt wel 100 keer uit.
het maakt voor zulke mensen uit hoe goed maarktplaats ook te werk gaat.

zoek alles uit voor dat je iets koopt, of haal het gewoon op.
Naar boven

IP Gelogd

A3aan
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #10 - 10.03.2011 om 18:35:24

Hmmm, het gebruik maken van marktplaats is, gezien mijn woonsituatie wat lastig. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt en ken het eerlijk gezegd niet zo.  Hoe het ook zij, hoe marktplaats ook functioneert, oplichters zullen er, helaas, altijd zijn. Men zal zich moeten realiseren dat een artikel wat ver beneden de gangbare prijs wordt aangeboden zo zijn "addertje"  heeft.

Voor een dubbeltje eerste rang zitten lukt nu eenmaal niet zo gauw, en wordt het toch aangeboden, is het zaak eerst e.e.a. eens goed na te gaan. Toegegeven, de gladde praatjes zijn niet altijd een twee drie te doorzien, maar dat laat onverlet dat men goed moet nadenken wat men wil. Het kan geen kwaad, hoe goed bedoelt een verkoper ook kan zijn, eens terdege onderzoek te verrichten, iets wat met de huidige communicatiemiddelen makkelijker is te doen.

Beter laat en goed aangeschaft dan snel beslist naast de pot gepist !
Naar boven

IP Gelogd 2

collegatje90
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #11 - 13.03.2011 om 00:45:55

oplichters zullen er inderdaad altijd zijn
Naar boven

IP Gelogd

mathpat
Gold Member
Afwezig

Doe es normaal man,
sjongejonge

Reactie #12 - 13.03.2011 om 20:06:16

collegatje90 schreef op 13.03.2011 om 00:45:55:
oplichters zullen er inderdaad altijd zijn

Dat is wel een heel speciaal bericht om je voor aan te melden op deze website. Van wie ben je een collega? We horen het graag.
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1

Veilig kopen doe je o.a. bij:
Kijkshop.nl

Bonprix.nl

Adverteren op Opgelichtopinternet.nl:
Klik hier voor meer info

VerzekerdopInternet.nl:
klik hier om uw premie te berekenen op verzekerdopinternet.nl

Accurate geolocation proudly sponsored by:
Klik hier om naar Maxmind te gaan