Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Nieuws:
  HomeHelpLog InRegistreer Doneren? Contact FAQ/Veel gestelde vragen Verzekerdopinternet  

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart. Klik hier ! ! !
Pagina's: 1 2 3 
Overzicht gedupeerden

Ad Informandum
Nr Forumlid Artikel(en) Bedrag / Terugbetaald Gebruikte
namen
Gebruikte
E-mailadressen
Gebruikte
IP-adressen
Gebruikte
Rekeningnummers
Status

01 misterbas Boss RC-2 € 80,00 / € 0,00 Arjan Walsarie a.walsarie@gmail.com PAYPAL Overweeg aangifte!
02 bodde twee effect ped..... € 190,00 / € 0,00 arjan walsarie a.walsarie@gmail.com PAYPALAWALSARIE@GMAILCOM Overweeg aangifte!
    € 270,00          

Het totale aantal bekende gedupeerden is 2, en het totale aantal aangiften is 0, wat een aangiftebereidheid geeft van 0.00 %.
Het totale schadebedrag is € 270,00, hiervan is opgelost of terugbetaald € 0,00, en blijft er over € 270,00.

Gebruikte namen
Arjan Walsarie
arjan walsarie

Gebruikte rekeningnummers

Gebruikte e-mailadressen
a.walsarie@gmail.com
a.walsarie@hotmail.nl

Gebruikte advertenties
heb ik niet, hij reageerde op een MP gezocht advertentie van mij

Aanvullende informatie rond deze zaak

De getoonde gegevens mogen op geen enkele wijze worden gereproduceerd, anders dan op papier, zonder uitdrukkelijke toestemming van Opgelicht op Internet. ©2010
Arjan Walsarie (niet zijn echte identiteit) - PayPal betaling + gePhotoshop-te foto van de goederen (Gelezen 5240 maal)

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg
Geslacht: male

Arjan Walsarie (niet zijn echte identiteit) - PayPal betaling + gePhotoshop-te foto van de goederen
22.07.2010 om 11:59:26

Ik heb contact gehad met ene Arjan Walsarie. Hij boodt 2 producten aan die ik zocht, gitaar effecten pedalen:
- Diamond Memory Lane 1
- Analog Man Mini B-Comp

We hadden afgesproken om het half-half te doen met de betaling. De helft betalen, dan opsturen - ik test ze uit en dan maak ik de andere helft over. De man in kwestie wilde niet via de bank werken, maar via PayPal om privé redenen. Ik vond het erg verdacht en heb gevraagd om een foto en om onze gegevens uit te wisselen.

Dit is de foto.
Een vriend van me vond het ook erg verdacht en het viel ons ook op dat het rechter pedaal er erg surrealistisch bij ligt. Ook denken wij dat het deze foto is, gezien de positie van de knoppen, etc:

Meneer Walsarie had zijn gegevens aan mij gegeven, incl. een telefoonnummer (hij vermelde erbij dat hij binnenkort een ander nummer zou krijgen en deze zou doorgeven). Ik heb dit nummer gelijk gebelt en kreeg een andere meneer aan de lijn. Ik heb hem teruggemailt en verteld dat ik iemand anders aan de lijn kreeg. Het speet hem heel erg en zei dat zijn nummer dan al verwisseld moet zijn en ik zo snel mogelijk zijn nieuwe nummer kreeg. Ik vertrouwde het hele zaakje niet en heb gewacht totdat ik het nummer weer kon bellen (kreeg die man niet te pakken). Ik heb met hem gesproken en het bleek de èchte A. Walsarie te zijn. Hij heet niet Arjan, vandaar dat ik bij ons eerste gesprek dacht dat ik het verkeerde nummer had. Ik heb de echte meneer Walsarie op de hoogte gesteld en hem ook het e-mailadres gegeven van de 'neppe' Walsarie.

De èchte meneer Walsarie werd van de week ook geSMSt door iemand aan wij hij een iPod zou verkopen. Hij dacht dat het wellicht perongeluk gestuurd was door iemand anders, maar nadat hij me vanmorgen sprak dacht hij door en legde hij de link. Hij gaat nu contact opnemen met de persoon van het SMSje. Misschien dat die persoon van de iPod wèl via een bankrekening met deze man gedealt heeft.

Nu is het probleem voor mij
:
die man doet dus aan oplichtingen, zoals we merken, èn aan identiteitsdiefstal. Hij heeft mijn gegevens, incl. een digitale kopie van mijn ID kaart. Dit om aan te tonen wie ik ben. Ik doe dit altijd bij grote deals zoals dit, vooral als het een Euro of 400 betreft, dan wil je beiden zeker zijn van een zaak.

Ik wil aangifte doen bij de politie, maar ik heb niet genoeg info voor dit omdat er nog niet ècht iets is gebeurd. Ook heeft hij een Gmail adres waar ik geen IP van kon vinden. Ik werk zelf met hotmail.

Ik ben nu alleen angstig dat die man MIJN identiteit gaat overnemen en op mijn naam spullen gaat verkopen en mensen gaat oplichten. Dit wil ik natuurlijk niet, logisch.

Wat moet ik nu doen?
Naar boven

IP Gelogd

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg

Re: Arjan Walsarie (niet zijn echte identiteit) - PayPal betaling + gePhotoshop-te foto van de goederen
Reactie #1 - 22.07.2010 om 12:39:52

DemolitionColorScheme schreef op 22.07.2010 om 11:59:26:
De èchte meneer Walsarie werd van de week ook geSMSt door iemand aan wij hij een iPod zou verkopen. Hij dacht dat het wellicht perongeluk gestuurd was door iemand anders, maar nadat hij me vanmorgen sprak dacht hij door en legde hij de link. Hij gaat nu contact opnemen met de persoon van het SMSje. Misschien dat die persoon van de iPod wèl via een bankrekening met deze man gedealt heeft.

De man in kwestie heeft ook gedealt met de neppe Walsarie maar heeft ook geen extra gegevens en er werd ook gevraagd om een PayPal adres. Het betreft deze advertentie:
- http://www.speurders.nl/overzicht/ipod-touch-8gb-99-euro-67962765.html
Naar boven

IP Gelogd

Divra
Global Moderator
Aanwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Re: Arjan Walsarie (niet zijn echte identiteit) - PayPal betaling + gePhotoshop-te foto van de goederen
Reactie #2 - 22.07.2010 om 13:14:39

Je hebt geen geld overgemaakt, dus bent in feite niet gedupeerd.

Het betreft deze gebruiker:
http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-3701453/
Walsarie Kimswerd

Wil je zijn emailadres hier plaatsen?
Naar boven

IP Gelogd

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg

Reactie #3 - 22.07.2010 om 14:31:10

Ik heb geen geld over gemaakt, gelukkig, en daardoor ben ik niet gedupeerd. Maar het is duidelijk uit mijn verhaal dat het een oplichter is. Zijn e-mailadres is:
a.walsarie@gmail.com
Naar boven

IP Gelogd

Divra
Global Moderator
Aanwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #4 - 22.07.2010 om 15:20:13

DemolitionColorScheme schreef op 22.07.2010 om 14:31:10:
Ik heb geen geld over gemaakt, gelukkig, en daardoor ben ik niet gedupeerd. Maar het is duidelijk uit mijn verhaal dat het een oplichter is. Zijn e-mailadres is:
a.walsarie@gmail.com

Hij heeft nog meer advertenties onder een ander account:
http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-3704713/playstation-3-160gb-controll...
ArjanW uit Kimswerd

Naar boven

IP Gelogd

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg

Reactie #5 - 22.07.2010 om 15:23:12

I see! Goed om te zien - of ja ... ook weer niet, natuurlijk.
Ik ben overigens vandaag langs het politiebureau geweest en kreeg een nummer, dat gebelt en er bleek dat ik niks kon doen totdat deze man eventueel ooit mijn identiteit zou stelen. Vanaf dat moment stap ik gelijk naar de politie. Ik hoop dat dit gevonden wordt, als mensen hem Google-en. (gecheckt en dit is het geval)

Ik zal deze info ook doorgeven aan de èchte Walsarie, want volgens de politie is hij de enige die dit kan aanvechten.
Naar boven

IP Gelogd

SpeedDemon
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #6 - 22.07.2010 om 16:51:01

Als je zijn Paypal adres hebt is hij wel te achterhalen. Paypal moet namelijk gelinked zijn aan een Creditcard of bankrekening.
Naar boven

IP Gelogd

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg

Reactie #7 - 22.07.2010 om 16:53:33

SpeedDemon schreef op 22.07.2010 om 16:51:01:
Als je zijn Paypal adres hebt is hij wel te achterhalen. Paypal moet namelijk gelinked zijn aan een Creditcard of bankrekening.

Ja, dat heb ik ook gezegd en dat hebben de echte Walsarie's ook gezegd. Zij zijn naar de politie geweest, maar ze zeiden dat ze hen niet konden helpen omdat ze geen bankrekening hebben. Ik zei ook tegen hen dat dat via PayPal ècht wel te traceren is. Maar de politie denkt daar anders over?
Zijn PayPaladres is hetzelfde als zijn e-mailadres - dus hij gebruikt alles met hezelfde e-mailadres.
Naar boven

IP Gelogd

SpeedDemon
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #8 - 22.07.2010 om 18:19:09

Dan zou ik paypal hierover berichten. Als de echte Walsarie aangifte heeft gedaan is Paypal wel genegen om te helpen denk ik.
Naar boven

IP Gelogd

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg

Reactie #9 - 22.07.2010 om 18:44:03

SpeedDemon schreef op 22.07.2010 om 18:19:09:
Dan zou ik paypal hierover berichten. Als de echte Walsarie aangifte heeft gedaan is Paypal wel genegen om te helpen denk ik.

Het punt is, de politie deed niets, dus ze konden er geen aangifte van doen. Dat is het hele probleem.
Naar boven

IP Gelogd

SpeedDemon
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #10 - 22.07.2010 om 18:58:40

Dan nog zou ik een berichtje sturen met de tekst dat er mogelijk misbruik gemaakt wordt met dat paypaladres. Wel netjes omschrijven en dan houden ze het in de gaten. Kan zeker geen kwaad om even te mailen.
Naar boven

IP Gelogd

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg

Reactie #11 - 22.07.2010 om 19:02:51

SpeedDemon schreef op 22.07.2010 om 18:58:40:
Dan nog zou ik een berichtje sturen met de tekst dat er mogelijk misbruik gemaakt wordt met dat paypaladres. Wel netjes omschrijven en dan houden ze het in de gaten. Kan zeker geen kwaad om even te mailen.

Ik zal de Walsarie's opbellen en ze dit adviseren.
Naar boven

IP Gelogd

Egels
Global Moderator
Aanwezig

Big Brother is
Watching You

Sufnek town

Reactie #12 - 23.07.2010 om 12:05:29

Verkoper leest nu mee.......
Naar boven

Stappenplan IPadres Wetsartikelen RSS FEED OOI? Klik !!

De kreet van nu: Ik heb geen schoonmoeder, ik heb een trouw-ma.
  IP Gelogd

DemolitionColorScheme
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

DemolitionColorSchem
e

Noord-Brabant, Tilburg

Reactie #13 - 23.07.2010 om 12:16:49

Egels schreef op 23.07.2010 om 12:05:29:
Verkoper leest nu mee.......

Dus je hebt zijn IP-adres?
Het maakt voor de rest ook niet uit. Mensen zijn op de hoogte van hem en de Walsarie's gaan contact opnemen met PayPal en daarna met de politie. Mensen op Marktplaats weten nu ook van hem.
Het maakt mij voor de rest weinig uit. Zodra ik erachter kom dat hij gebruikt maakt van een andere identiteit, of die van mij of wie dan ook, dan stap ik naar de politie.
Naar boven

IP Gelogd

misterbas
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #14 - 27.07.2010 om 21:21:06

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds 10-07 ook contact met hem gehad over een Boss RC-2.
Ik heb hem via Paypal betaald (in de veronderstelling dat dit veilig is).
Hier gebruikte hij a.walsarie@hotmail.nl
Dit adres bestaat inmiddels niet meer.

Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen via Paypal.
Zijn rekeninggegevens moeten toch bekend zijn bij Paypal?

Daar ging mijn vertrouwen.......

Groeten,
Bas
Naar boven

IP Gelogd 2
Pagina's: 1 2 3 

Vrienden van OpgelichtopInternet.nl: Uw bedrijfnaam en logo hier?