Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In
Kijk ook eens op de site van Stichting Stop Internetoplichting (klik)
  Nieuws:
  HomeHelpLog In Steun Ons! Contact FAQ/Veel gestelde vragen Website Stichting Verzekerdopinternet  

twitterbutton.nl

Laat uw waardering blijken, doneer! (klik hier)

De beste & goedkoopste PrePaid Simkaart !! Klik hier ! ! !
Pagina's: 1
Opgelicht door iemand via marktplaats, wat nu? (Gelezen 16439 maal)

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Opgelicht door iemand via marktplaats, wat nu?
20.05.2012 om 16:19:50

Helaas heb ik mij ook moeten registreren voor hulp, om ook meer pakkans voor advies te geven krijgen zal ik ook hier mijn probleem neerzetten.

Goed, dat gezegd hebbende het volgende:

Vodafone abo+tablet heb ik op marktplaats gezet, 2 weken geleden ong.:

Aangeboden: Samsung Galaxy Tab 10.1 16GB 3G/Wifi + Abonnement
Kenmerken
Prijs:       Zie omschrijving
Hoogste bod:      
Rubriek:      
Telecommunicatie       Mobiele telefoons | Samsung      
Geplaatst:       05-05-12
Uw beschrijving
Wij willen graag het tablet verkopen omdat wij hem toch minder gebruiken dan wij dachten.
Alle toebehoren + bescheiden zijn aanwezig. Contract is van 07/01/2012 en loopt 2 jaar.
Betreft: MBB Start + Hardware van 35 Euro met een bundel van 500MB (Dit is puur een SMS/DATA abonnement!). Er loopt nog een korting van 50% op het abo over 1 jaar.Bij overname van ons abonnement wordt er wat ons betreft de Galaxy Tab er gratis bijgegeven.Wij hebben er voor betaald, de overnemer krijgt hem gratis.
Let op: wij verkopen niet het apparaat zelf niet, deze wordt slechts bijgeleverd bij abonnementsovername.

Wij wouden hier gewoon zo snel mogelijk vanaf, goed bericht gekregen van een geintresseerde.
Er zijn wellicht aanwijzingen geweest om lont te ruiken, maar niet dat ik heb gezien/gemerkt.

Het moest allemaal snelsnel want meneer ging op reis aankomende Dinsdag. Alles is geregeld zoals het moest middels Vodafone, kopietjes, ID-cards, handtekeningen. Alles toegemaild, toegestuurd gekregen. Meneer zou de kosten voor versturen pakket betalen (ook nooit gekregen, die 8,05 achteraf).

Alles netjes geregeld, originelen via brief verstuurd. Scans e.d. gefaxed naar Vodafone. Pakket opgestuurd.

Begin deze week belden wij met vodafone voor confirmatie dat het gelukt is, blijkt dus creditering compleet te zijn mislukt. Abo staat nog steeds op onze naam. Je begrijpt: "verdomme".††
Wij konden dit ook nooit weten volgens de lieve mevrouw van Vodafone (die al meer zei dan eigenlijk mocht) en heeft ons geadviseerd om contact op te nemen. Dit heb ik gedaan middels de volgende mail":

Geachte heer -x-,

Bij deze wil ik je te kennen geven, gaarne de rekeningen te gaan betalen
bij Vodafone. Je bent niet door de creditering gekomen, neem contact op
met de klantenservice van Vodafone op telefoonnummer (via vaste lijn):
0900-0940. Dan wordt het contract namelijk over genomen door jou als de
betaling door is. Vraag het beschuldigde bedrag aan de klantenservice van
Vodafone betreffende het telefoonnr.: 062 -x-.

Je kan dit doen door het verschuldigde bedrag wat jou kenbaar is gemaakt
door Vodafone en o.v.v. telefoonnr. 062 -x- te storten aan: Aangepast:
Privacygevoelige gegevens verwijderd!!!

Vodafone Libertel BV te Maastricht.

Graag zou ik willen weten of dit allemaal is gelukt zodat we allemaal met een
gerust hart weer verder kunnen gaan. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

R. -x- en T. -x-.

Vanochtend weer een mail gestuurd om te vragen of het inmiddels is gelukt, geen antwoord. Tevens te kennen gegeven dat 062 -x- geblokkeerd is door ons.

Inmiddels heb ik even wat onderzoek gedaan (dit is echt een dure les... zucht) en het pakket moest naar Zedam, meneer zijn i.d.-kaart echter laat zien dat hij Zevenaar woont, goed - je kan verhuisd zijn. Er bestaat echter een Facebook pagina van meneer die spoort met de gegevens op zijn ID-kaart.... Tja. Tevens is hij op netlog te vinden, met minimaal aan info, maar kloppend.

Wat ben ik van plan te gaan doen morgen/doe ik op dit moment:

Nu:

- Marktplaats informeren over de situatie
- Mijnpolitie.nl aangifte doen

Morgen:

- Vodafone informeren over de situatie en mijn handelingen
- Zo nodig ook naar het politiebureau om te vragen hoe verder te handelen
- Bellen met MRT (ik ben rechtsbijstandverzekerd, standaard polis van ING)

Details:

Ik heb echt ALLES bewaard en OVERAL kopieŽn van gemaakt. Letterlijk. Emails, bonnen, contracten, de hele rambam. Het loont denk ik te zeggen dat je natuurlijk nooit kan weten of dit aan de hand kan zijn geweest. Email of in persoon, probleem zou hetzelfde blijven. Naderhand zie je de kleine tekens wel, maar goed. Naderhand he?††Boos

Email verkeer is tussen Yahoo en Gmail geweest, IP-adressen zijn dus niet van toepassing. Op details gezocht, niet op deze site bekend. Persoon staat wel open en bloot (zonder foto) op Netlog/Facebook.

Graag jullie advies.
Naar boven

IP Gelogd

Marlau
Gold Member
Afwezig

Re: Opgelicht door iemand via marktplaats, wat nu?
Reactie #1 - 20.05.2012 om 16:50:23

SkyStreaker schreef op 20.05.2012 om 16:19:50:
Helaas heb ik mij ook moeten registreren voor hulp, om ook meer pakkans voor advies te geven krijgen zal ik ook hier mijn probleem neerzetten.

Goed, dat gezegd hebbende het volgende:

Vodafone abo+tablet heb ik op marktplaats gezet, 2 weken geleden ong.:

Aangeboden: Samsung Galaxy Tab 10.1 16GB 3G/Wifi + Abonnement
Kenmerken
Prijs:       Zie omschrijving
Hoogste bod:      
Rubriek:      
Telecommunicatie       Mobiele telefoons | Samsung      
Geplaatst:       05-05-12
Uw beschrijving
Wij willen graag het tablet verkopen omdat wij hem toch minder gebruiken dan wij dachten.
Alle toebehoren + bescheiden zijn aanwezig. Contract is van 07/01/2012 en loopt 2 jaar.
Betreft: MBB Start + Hardware van 35 Euro met een bundel van 500MB (Dit is puur een SMS/DATA abonnement!). Er loopt nog een korting van 50% op het abo over 1 jaar.Bij overname van ons abonnement wordt er wat ons betreft de Galaxy Tab er gratis bijgegeven.Wij hebben er voor betaald, de overnemer krijgt hem gratis.
Let op: wij verkopen niet het apparaat zelf niet, deze wordt slechts bijgeleverd bij abonnementsovername.

Wij wouden hier gewoon zo snel mogelijk vanaf, goed bericht gekregen van een geintresseerde.
Er zijn wellicht aanwijzingen geweest om lont te ruiken, maar niet dat ik heb gezien/gemerkt.

Het moest allemaal snelsnel want meneer ging op reis aankomende Dinsdag. Alles is geregeld zoals het moest middels Vodafone, kopietjes, ID-cards, handtekeningen. Alles toegemaild, toegestuurd gekregen. Meneer zou de kosten voor versturen pakket betalen (ook nooit gekregen, die 8,05 achteraf).

Alles netjes geregeld, originelen via brief verstuurd. Scans e.d. gefaxed naar Vodafone. Pakket opgestuurd.

Begin deze week belden wij met vodafone voor confirmatie dat het gelukt is, blijkt dus creditering compleet te zijn mislukt. Abo staat nog steeds op onze naam. Je begrijpt: "verdomme".††
Wij konden dit ook nooit weten volgens de lieve mevrouw van Vodafone (die al meer zei dan eigenlijk mocht) en heeft ons geadviseerd om contact op te nemen. Dit heb ik gedaan middels de volgende mail":

Geachte heer -x-,

Bij deze wil ik je te kennen geven, gaarne de rekeningen te gaan betalen
bij Vodafone. Je bent niet door de creditering gekomen, neem contact op
met de klantenservice van Vodafone op telefoonnummer (via vaste lijn):
0900-0940. Dan wordt het contract namelijk over genomen door jou als de
betaling door is. Vraag het beschuldigde bedrag aan de klantenservice van
Vodafone betreffende het telefoonnr.: 062 -x-.

Je kan dit doen door het verschuldigde bedrag wat jou kenbaar is gemaakt
door Vodafone en o.v.v. telefoonnr. 062 -x- te storten aan:Aangepast:

Vodafone Libertel BV te Maastricht.

Graag zou ik willen weten of dit allemaal is gelukt zodat we allemaal met een
gerust hart weer verder kunnen gaan. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

R. -x- en T. -x-.

Vanochtend weer een mail gestuurd om te vragen of het inmiddels is gelukt, geen antwoord. Tevens te kennen gegeven dat 062 -x- geblokkeerd is door ons.

Inmiddels heb ik even wat onderzoek gedaan (dit is echt een dure les... zucht) en het pakket moest naar Zedam, meneer zijn i.d.-kaart echter laat zien dat hij Zevenaar woont, goed - je kan verhuisd zijn. Er bestaat echter een Facebook pagina van meneer die spoort met de gegevens op zijn ID-kaart.... Tja. Tevens is hij op netlog te vinden, met minimaal aan info, maar kloppend.

Wat ben ik van plan te gaan doen morgen/doe ik op dit moment:

Nu:

- Marktplaats informeren over de situatie
- Mijnpolitie.nl aangifte doen

Morgen:

- Vodafone informeren over de situatie en mijn handelingen
- Zo nodig ook naar het politiebureau om te vragen hoe verder te handelen
- Bellen met MRT (ik ben rechtsbijstandverzekerd, standaard polis van ING)

Details:

Ik heb echt ALLES bewaard en OVERAL kopieŽn van gemaakt. Letterlijk. Emails, bonnen, contracten, de hele rambam. Het loont denk ik te zeggen dat je natuurlijk nooit kan weten of dit aan de hand kan zijn geweest. Email of in persoon, probleem zou hetzelfde blijven. Naderhand zie je de kleine tekens wel, maar goed. Naderhand he?††Boos

Email verkeer is tussen Yahoo en Gmail geweest, IP-adressen zijn dus niet van toepassing. Op details gezocht, niet op deze site bekend. Persoon staat wel open en bloot (zonder foto) op Netlog/Facebook.

Graag jullie advies.

Heb jij de Galaxy opgestuurd Sky? "Koper" zal misbruik hebben gemaakt van het iD van een ander. Wil je de gegevens die jij hebt per mail doorgeven aan een aanwezige moderator? Herkenbaar aan de blauwe namen.
Naar boven

IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #2 - 20.05.2012 om 17:15:41

Helaas wel.

Hoe kan ik deze gegevens opsturen?

Ik zal alles forwarden met als onderwerp SkyStreaker.
Naar boven

IP Gelogd

Marlau
Gold Member
Afwezig

Reactie #3 - 20.05.2012 om 17:18:59

SkyStreaker schreef op 20.05.2012 om 17:15:41:
Helaas wel.

Hoe kan ik deze gegevens opsturen?

Ik stuur je even een Persoonlijk Bericht.
Naar boven

IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #4 - 22.05.2012 om 04:56:25

Ik heb net eindelijk eens antwoord gekregen: "hoe bedoelt u?"

Hoe moet ik hier op ingaan, terwijl ik verdorie het haarbreed heb uitgelegd. Meneer houdt zich van de domme? Terwijl ik verdorie van Vodafone genoeg details te horen heb gekregen.

Graag advies. Ik durf namelijk haast niet eens te reageren omdat het mogelijk in zijn voordeel gaat werken. Als jullie willen bemiddelen, mijn zegen heb je.
Naar boven

IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #5 - 22.05.2012 om 17:52:48

Zal ik een reactie terugsturen:

Geachte x,

Jongstleden heb ik een brief ontvangen van Vodafone, dat de contractovername niet is gelukt. Gaarne het apparaat (de Galaxy Tab 10.1 16GB) terug te sturen zoals u hem heeft ontvangen van mij. Onbeschadigd, in goede staat. Ik geef u 5 dagen, bij geen reactie voel ik mij genoodzaakt stappen te ondernemen.

Hoogachtend,

x

Is dit wat?
Naar boven

IP Gelogd

Wingman
Gold Member
Afwezig

Specialty beating a
dead horse

Reactie #6 - 22.05.2012 om 20:59:17

SkyStreaker schreef op 22.05.2012 om 17:52:48:
Zal ik een reactie terugsturen:

Geachte x,

Jongstleden heb ik een brief ontvangen van Vodafone, dat de contractovername niet is gelukt. Gaarne het apparaat (de Galaxy Tab 10.1 16GB) terug te sturen zoals u hem heeft ontvangen van mij. Onbeschadigd, in goede staat. Ik geef u 5 dagen, bij geen reactie voel ik mij genoodzaakt stappen te ondernemen.

Hoogachtend,

x

Is dit wat?

Iets van:
Hierdoor heeft de feitelijke betaling niet plaats gevonden en moet ik u, hoe vervelend ook, bij deze in gebreken stellen

(als dit een beetje een officiele en juiste tekst is)

Als alternatief kan je aanbieden kontant de resterende kosten van het abonnement te betalen.
Naar boven

Als je niet wilt dat er bij je ingebroken wordt,
Koop dan geen gestolen goederen.

Stop Heling
  IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #7 - 22.05.2012 om 22:36:58

Ik snap je suggestie, echter, waar en hoe.... Dat volg ik niet Smilie
Naar boven

IP Gelogd

MataHari
Gold Member
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #8 - 23.05.2012 om 11:37:43

Gewoon zoiets Knipoog

Geachte x,

Jongstleden heb ik een brief ontvangen van Vodafone, dat de contractovername niet is gelukt. Hierdoor heeft de feitelijke betaling niet plaatsgevonden en moet ik u, hoe vervelend ook, bij deze in gebreke stellen. Gaarne het apparaat (de Galaxy Tab 10.1 16GB) terugsturen zoals u hem heeft ontvangen van mij, te weten onbeschadigd en in goede staat, of onmiddellijk de resterende kosten van het abonnement voldoen. Ik geef u 5 dagen, bij geen reactie voel ik mij genoodzaakt stappen te ondernemen.

Hoogachtend,
Naar boven

IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #9 - 24.05.2012 om 12:16:36

Hij wil proberen of zijn vrouw het kan overnemen van hem.

Alles prima, vanavond vragen of hij vodafone heeft gebeld, zo niet. Wil ik de gegevens die nodig zijn van zijn vrouw. Met haar eigen bankrekening, verstuurt vanaf de email service van zijn provider. Ook wil ik zijn telefoonnummer.

Gaat hij in gebreke blijven, dan eis ik dat hij het apparaat op zijn laatst Maandag a.s. opstuurt, zoniet. Dan breng ik het balletje aan het rollen.

Naar boven

IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #10 - 25.05.2012 om 15:25:06

Tot op heden niks gekregen natuurlijk.

Vanavond rondom een uur of 20:00 zal ik hem een email sturen dat ik morgen een track&trace code in mijn email verwacht dat het apparaat weer onderweg is naar mij. Tevens zal ik proberen Vodafone te bereiken of deze gast al zelf iets heeft ondernomen.

Blijft het pet, dan ga ik maar naar de rechtsbijstand, wederom. En dan verder, ik doe dit ook op hun aanraden dus.

Blijft gewoon ruk dat ik mijzelf ken en niet persoonlijk naar het adres toe kan gaan. Dat gaat gewoon escaleren.  Droevig
Naar boven

IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #11 - 25.05.2012 om 16:33:43

Krijg nu een reactie: "Hoe bedoel je".... Echt, wat een figuur. Ik zit mezelf op te vreten...

Heb het volgende verstuurd:

"Waalderbos,

Quote: "Ja , ik zal vanavond alle gegevens bij elkaar pakken en scannen . Groetjes"

Ik wil je telefoonnummer. Je zou de bescheiden van je vrouw opsturen.
Dus kopie van de identiteitskaart van je vrouw, beide kanten. Uittreksel van de bankrekening van je vrouw.
Dit ga je regelen, vandaag nog. Anders stuur je morgen of vandaag het apparaat weer naar mijn adres, AANGETEKEND.
Bij in gebreke blijven van mijn verzoeken, onderneem ik stappen. Het zou erg jammer zijn mocht het zover komen.

Aangepast:

Bah.
Naar boven

IP Gelogd

SkyStreaker
Nieuw OOI lid
*
Afwezig

Supporter
OpgelichtOpInternet.
nl

Reactie #12 - 11.06.2012 om 04:54:29

En? Weten jullie al eens wat meer.
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1

Veilig kopen doe je bij:
Kijkshop.nl

Bonprix.nl

Adverteren op Opgeletopinternet.nl:
Klik hier voor meer info

VerzekerdopInternet.nl:
klik hier om uw premie te berekenen op verzekerdopinternet.nl